15 min. czytania | 27.07.2023 | Natalia Modrzyńska-Marer
Wymiary grafik na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, TikToku [2023]
Sprawdź aktualne wymiary najpopularniejszych grafik
W nieustannie zmieniającym się świecie social mediów trudno jest nadążyć za wszystkimi narzucanymi nam wymaganiami. Rozmiary grafik ciągle podlegają zmianom, dlatego postanowiliśmy stworzyć zestawienie, które pomoże Ci zorientować się w aktualnie rekomendowanych opcjach niezależnie od tego, czy próbujesz reklamować swój biznes, czy po prostu wrzucić nowy post dla znajomych.
Nazywają nas Rzeźnikami Marketingu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!
Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.
Nazywają nas Rzeźnikami Marketingu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!
Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.
Wymiar grafik na TikTok
Medium, które swój początek miało stosunkowo niedawno, jednak cieszy się ogromną popularnością. Miliony aktywnych użytkowników, będących zarówno twórcami treści, jak i ich odbiorcami, spowodowały, że również marki zaczęły interesować się reklamowaniem swoich produktów właśnie tam – przy okazji często dowodząc posiadania poczucia humoru.
W przypadku TikToka odpowiedzi o wymiarach są banalnie proste, bo mamy do zbadania tylko dwa rodzaje grafik.
Zdjęcie profilowe
200×200 px
Materiał video / reklama na feed
1080 x 1920 px
Przypominam także, że na ten moment limit długości udostępnionego materiału wideo wynosi od 5 sekund do 3 minut.
Wymiar grafik na Twitterze
Serwis wykorzystywany głównie do śledzenia bieżących wydarzeń, szybkich wymian opinii i śledzenia osób o podobnych do naszych poglądach. Kiedyś wystarczyło być po prostu błyskotliwym, aby się na nim wybić, jednak teraz musisz włożyć w to trochę więcej pracy. Dobrze przygotowane grafiki znacznie to ułatwiają, bo odróżniają Twój wpis od – czasami setek tysięcy – innych na dany temat.
Twitter prawdopodobnie przejdzie rebranding i zmieni nazwę na X, natomiast sądzę, że wymiary się nie zmienią, jeśli tak się stanie to postaram się zaktualizować ten artykuł.
Jakie rozmiary zdjęć wybrać do zwykłych, codziennych materiałów, aby dodać im nieco charakteru? A jakie, by sam profil prezentował się profesjonalnie? Rekomendujemy używanie tych poniższych:
Grafika do wpisu
1200×675 px
Grafika do wpisu kwadrat
1080×1080 px
Twitter Fleets
1080×1920 px
Cover photo
1500×500 px
Zdjęcie profilowe
400×400 px
Reklamy na Twitterze – wymiary grafik
Z kolei, jeśli chcesz wypromować swoją działalność przy pomocy Twittera i zwrócić uwagę na swoje treści, doradzamy używanie wymiarów:
Twitter Ads 2:1
1200×600 px
Twitter Ads 1:1
1200×1200 px
Podsumowanie
Mam nadzieję, że powyższy artykuł wyklarował to, czego poszczególne portale społecznościowe oczekują od umieszczanych na nich obrazach i wiesz już, jakie wymiary będą najbardziej odpowiednie do Twoich potrzeb.
Na koniec chciałabym jeszcze podrzucić Ci kilka dodatkowych rad odnośnie grafik ogólnie – nie tylko ich rozmiaru:
- nie umieszczaj ważnych treści i tekstu na granicach marginesów, ponieważ nie zawsze będą one widoczne na wszystkich urządzeniach, a przecież chcesz, by użytkownik mógł zapoznać się z całością grafiki;
- jeśli to możliwe, zapisuj pliki w formacie .png, który ma mniejszą kompresję stratną, co pozytywnie wpływa na jakość grafiki;
- nadawaj grafikom nazwy adekwatne do ich zawartości;
- nie umieszczaj zbyt dużej ilości tekstu na grafice – posługuj się krótkimi, chwytliwymi hasłami, cytatami lub hasztagami;
- zadbaj o przejrzystość grafiki, odpowiednio dobierając czcionkę, szablon i kolorystykę, aby nie przytłoczyć odbiorcy nadmiarem bodźców.
Psst. Jeśli chcesz aby ktoś zajął się obsługą social media na wysokim poziomie, no to znamy taką fajną agencję :)