aktualne wymiary grafik facebook instagram linkedin

15 min. czytania | 27.07.2023 | Natalia Modrzyńska-Marer

Wymiary grafik na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, TikToku [2023]

Sprawdź aktualne wymiary najpopularniejszych grafik

W nieustannie zmieniającym się świecie social mediów trudno jest nadążyć za wszystkimi narzucanymi nam wymaganiami. Rozmiary grafik ciągle podlegają zmianom, dlatego postanowiliśmy stworzyć zestawienie, które pomoże Ci zorientować się w aktualnie rekomendowanych opcjach niezależnie od tego, czy próbujesz reklamować swój biznes, czy po prostu wrzucić nowy post dla znajomych.

Wymiary grafik na Facebooku

Facebook od lat pozostaje na szczytach list najpopularniejszych portali społecznościowych, a więc jest siłą, z którą należy się liczyć. Przeważają na nim lifestylowe wpisy, co wiąże się z tym, że jeśli chcesz promować na nim swoją firmę – powinieneś skoncentrować się na mniej produktowych rozwiązaniach, a zamiast tego postawić na lekkość przekazu.

Powiedzmy, że potrzebujesz cover photo dla organizowanego wydarzenia albo wstawiasz stories z malowniczych wakacji – jakie rozmiary wybrać, by najlepiej sprawdziły się w praktyce?

Poniżej pełna lista zalecanych przez nas wymiarów grafik na Facebooka, zgodnie z rekomendacjami serwisu.

Fanpage Facebook

Zdjęcie profilowe

900×900 px

Zdjęcie w tle (cover photo)

820×312 px

Ważne! Cover photo na Facebooku na urządzeniach mobilnych wyświetlać się będzie w wymiarach 820×461 px. Pamiętaj więc, by podczas projektowania tekst i ważne elementy umieszczać w centrum grafiki, aby nic nie zostało ucięte.

Cover photo grupy

1640×856 px

Cover photo na wydarzenie

1200×628 px

Grafika do posta

– kwadrat – 1080×1080 px

– poziom – 1200×960 px

– wideo – 1920×1080 px lub 1080×1080 px

– pionowa – 1080×1350 px

Relacja (stories)

1080×1920 px

Reklamy na Facebooku – wymiary

Jeśli chcesz wypromować swój biznes na Facebooku, na pewno potrzebne Ci są aktualne wymagania rozmiarów grafik, aby w pełni wykorzystać potencjał reklamowy. Na szczęście jest ich niewiele – oto one:

Facebook Ads

1200×628 px lub 1080×1080 px

Karuzela

1080×1080 px

Jak założyć fanpage na FB

Wymiary grafik na Instagram

Instagram jest jednym z najbardziej wizualnie wymagających mediów społecznościowych i nic w tym dziwnego – w końcu korzystanie z niego polega głównie na wstawianiu zdjęć i interakcji z nimi. Dlatego właśnie tak ważne jest posługiwanie się właściwymi rozmiarami grafik podczas korzystania z serwisu. Nieestetycznie wykonane fotografie z dziwnymi proporcjami i o niskiej jakości nie będą miały żadnych szans na wybicie się spośród milionów innych, więc zadbaj o ich prawidłowy wygląd.

Planujesz wstawić zdjęcie pięknie przygotowanego jedzenia z restauracji na swój feed lub nagrać nowe stories z wyjścia do parku, ale nie wiesz, jakie wymiary będą kompatybilne z wymaganiami Instagrama? Spokojnie, pomożemy Ci.

Oto aktualne zalecenia:

Post kwadratowy

1080×1080 px

Post portret

1080×1350 px

Stories / rolki

1080×1920 px

Nazywają nas Rzeźnikami Marketingu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!

Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.

    Reklamy na Instagramie – wymiary

    A może chcesz wykorzystać atrakcyjność oferowanego przez siebie produktu i zareklamować swój biznes tak, by promujące go grafiki wypadały jak najlepiej?

    Oto co musisz wiedzieć o właściwych wymiarach:

    Stories Ad

    1080×1920 px

    Reklama video

    1080×1080 px

    Reklama feed

    1080×1080 px

    Karuzela i karuzela video

    1080×1080 px

    Od siebie dodam, że warto decydować się raczej na kwadratowe lub pionowe grafiki. Dlaczego? Pamiętaj, że większość użytkowników zobaczy je na telefonie, a najzwyczajniej w świecie poziome treści mogą utrudnić przyswojenie całokształtu obrazu.

    kampanie reklamowe na instagramie

    Wymiary grafik na LinkedIn

    LinkedIn to dobrze prosperująca maszyna, łącząca ludzi szukających pracy lub pracowników, a także świetne miejsce do śledzenia swoich ulubionych firm, wymarzonych miejsc zatrudnienia czy też karier znajomych ze szkoły. Wizerunek jest na nim bardzo ważny, dlatego powinieneś zadbać o to, jak stworzyć przejrzysty, przyciągający uwagę profil. Jak to zrobić? Na pewno przydadzą się do tego odpowiednio dobrane, wysokiej jakości grafiki.

    Powiedzmy, że szukasz pracy i chcesz wyglądać profesjonalnie – jakie rozmiary grafik powinieneś dobrać?

    Oto lista podstawowych rekomendacji serwisu:

    Zdjęcie profilowe

    400×400 px

    Post desktop

    1200×1200 px

    Post mobile

    1200×627 px

    Zdjęcie w tle na LinkedIn

    1584×396 px

    Zdjęcie w tle firmowe

    1128×191 px

    Reklama na LinkedIn – wymiary grafik

    Załóżmy teraz, że chcesz wypromować swoją działalność poprzez serwis, aby zwiększyć odsetek swoich klientów. Tutaj przydadzą Ci się te wymiary:

    Reklama statyczna/video

    1080×1080 px

    prowadzenie fanpage cena

    Wymiar grafik na Pinterest

    Z tego serwisu korzystają głównie ludzie, którzy są wzrokowcami i lubią wizualizacje. Szukasz inspiracji do stworzenia bullet journala, zaplanowania wesela lub propozycji outfitów na kolejny sezon? Znajdziesz je właśnie tam.

    Jakie rozmiary grafik wybierać na Pintereście, aby wspólnie utworzyły piękną, przyciągającą wzrok kombinację? Właśnie te:

    Pin

    1000×1500 px

    Zdjęcie profilowe

    165×165 px

    Cover albumu

    1000×1000 px

    Cover photo Pinterest

    1200×674 px

    Warto też dodać, że Pinterest jest serwisem, z którym nie polubią się fani poziomych fotografii – strona zdecydowanie woli wysokie grafiki od tych o dużej szerokości.

    Nazywają nas Rzeźnikami Marketingu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!

    Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.

      Wymiar grafik na TikTok

      Medium, które swój początek miało stosunkowo niedawno, jednak cieszy się ogromną popularnością. Miliony aktywnych użytkowników, będących zarówno twórcami treści, jak i ich odbiorcami, spowodowały, że również marki zaczęły interesować się reklamowaniem swoich produktów właśnie tam – przy okazji często dowodząc posiadania poczucia humoru.

      W przypadku TikToka odpowiedzi o wymiarach są banalnie proste, bo mamy do zbadania tylko dwa rodzaje grafik.

      Zdjęcie profilowe

      200×200 px

      Materiał video / reklama na feed

      1080 x 1920 px

      Przypominam także, że na ten moment limit długości udostępnionego materiału wideo wynosi od 5 sekund do 3 minut.

      Wymiar grafik na Twitterze

      Serwis wykorzystywany głównie do śledzenia bieżących wydarzeń, szybkich wymian opinii i śledzenia osób o podobnych do naszych poglądach. Kiedyś wystarczyło być po prostu błyskotliwym, aby się na nim wybić, jednak teraz musisz włożyć w to trochę więcej pracy. Dobrze przygotowane grafiki znacznie to ułatwiają, bo odróżniają Twój wpis od – czasami setek tysięcy – innych na dany temat.

      Twitter prawdopodobnie przejdzie rebranding i zmieni nazwę na X, natomiast sądzę, że wymiary się nie zmienią, jeśli tak się stanie to postaram się zaktualizować ten artykuł.

      Jakie rozmiary zdjęć wybrać do zwykłych, codziennych materiałów, aby dodać im nieco charakteru? A jakie, by sam profil prezentował się profesjonalnie? Rekomendujemy używanie tych poniższych:

      Grafika do wpisu

      1200×675 px

      Grafika do wpisu kwadrat

      1080×1080 px

      Twitter Fleets

      1080×1920 px

      Cover photo

      1500×500 px

      Zdjęcie profilowe

      400×400 px

      wymiary grafik social media

      Reklamy na Twitterze – wymiary grafik

      Z kolei, jeśli chcesz wypromować swoją działalność przy pomocy Twittera i zwrócić uwagę na swoje treści, doradzamy używanie wymiarów:

      Twitter Ads 2:1

      1200×600 px

      Twitter Ads 1:1

      1200×1200 px

      Podsumowanie

      Mam nadzieję, że powyższy artykuł wyklarował to, czego poszczególne portale społecznościowe oczekują od umieszczanych na nich obrazach i wiesz już, jakie wymiary będą najbardziej odpowiednie do Twoich potrzeb.

      Na koniec chciałabym jeszcze podrzucić Ci kilka dodatkowych rad odnośnie grafik ogólnie – nie tylko ich rozmiaru:

      • nie umieszczaj ważnych treści i tekstu na granicach marginesów, ponieważ nie zawsze będą one widoczne na wszystkich urządzeniach, a przecież chcesz, by użytkownik mógł zapoznać się z całością grafiki;
      • jeśli to możliwe, zapisuj pliki w formacie .png, który ma mniejszą kompresję stratną, co pozytywnie wpływa na jakość grafiki;
      • nadawaj grafikom nazwy adekwatne do ich zawartości;
      • nie umieszczaj zbyt dużej ilości tekstu na grafice – posługuj się krótkimi, chwytliwymi hasłami, cytatami lub hasztagami;
      • zadbaj o przejrzystość grafiki, odpowiednio dobierając czcionkę, szablon i kolorystykę, aby nie przytłoczyć odbiorcy nadmiarem bodźców.

      Psst. Jeśli chcesz aby ktoś zajął się obsługą social media na wysokim poziomie, no to znamy taką fajną agencję :)

      Autor:
      Natalia Modrzyńska-Marer – Social Media Specialist
      KURS MARKETING W 1 DZIEŃ

      Jak poukładać marketing żeby miało to sens?

      KURS FACEBOOK I INSTAGRAM AKTUALNIE

      Sprawdź kurs video z Tomkiem Kapuścińskim

      O co chodzi w marketingu?

      DARMOWY EBOOK

      Zapisz się do naszego Tekstulettera i pobierz darmowego EBOOKA na temat tego jak w końcu poukładać dobrze marketing w swojej firmie.

      Dla subskrybentów rabaty na szkolenia, kursy i inne atrakcje.