prowadzenie fanpage cennik

10 min. czytania | Aktualizacja: 27.04.2023 | Tomasz Kapuściński

Prowadzenie fanpage cennik

Prowadzić samemu czy zlecić? Ile to by kosztowało?

Obsługą social media w firmie zajmować się może odpowiednia osoba lub dział. W mniejszych firmach zwykle zajmuje się tym osobiście właściciel. Po co w takim razie zlecać coś Agencji Social Media, skoro można robić wszystko samemu? I ile kosztuje prowadzenie fanpage?

Agencje Social Media wyrastają jak grzyby po deszczu, ale ja osobiście uważam ten trend za pozytywny. Wynika to z kilku istotnych faktów. Przede wszystkim w takiej agencji pracują zwykle sami specjaliści od social media.

Wykwalifikowani, doświadczeni oraz będący na bieżąco z aktualnymi trendami i wymogami. Wewnętrzny dział nie zawsze jest aż tak mocno wyspecjalizowany tylko w jednym obszarze.

Mowa tu oczywiście o mniejszych działach, które pracują raczej całościowo nad marketingiem w firmie. W dużych przedsiębiorstwach istnieją oddzielne działy social media, a w nich kilku konkretnych specjalistów.

Natomiast w większości przypadków po prostu firma może nie mieć aż tyle czasu i wiedzy aby zajmować się skuteczną obsługą social media. Szczególnie, że tak szybko dochodzi do zmian w obrębie samych platform jak Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, wchodzą nowe jak swego czasu Snapchat, a teraz mocno wojujący TikTok, mamy boom na sztuczną inteligencję i działanie w oparciu o AI, itd.

W takim wypadku właśnie wchodzi Agencja Social Media.

prowadzenie fanpage cennik

Ile kosztuje obsługa social media?

Social media to nie tylko Facebook (ale w tym przypadku skupie się na FB). To nie tylko klepanie postów na naszym fanpage, aby coś tam się działo.

To przede wszystkim przemyślana strategia budowania społeczności, tworzenia konkretnie dopasowanych komunikatów pod zidentyfikowaną grupę docelową.

To korzystanie z wielu różnych formatów i ciągła analiza działań.

To dodatkowo optymalizacja budżetów i monitoring, zarówno zachowań naszej społeczności jak i konkurencyjnej.

To również pozyskiwanie leadów lub bezpośredniej sprzedaży w sklepach internetowych. Pozyskiwanie kontaktów, zapytań, wiadomości czy formularzy za pomocą Facebook Ads.

Przede wszystkim to napędzanie rozwoju firmy poprzez budowanie świadomości marki, tworzenie wartości dodanej, komunikacja z potencjalnymi i obecnymi klientami, tworzenie wizerunku, który długoterminowo spełnia określone przez nas cele biznesowe.

Wszystko to wpływa na cenę obsługi social media, która zależna jest od wielu czynników. Koszt prowadzenia fanpage w przypadku mniejszych firm zaczyna się od 1000-1500 zł netto miesięcznie. Przy nieco rozszerzonych działaniach lub np. w przypadku sklepów internetowych trzeba zapłacić od 2500 zł netto do nawet i 5000-8000 zł netto. Kwota ta jest jeszcze powiększona o budżet reklamowy.

Większe podmioty, działające na rynku ogólnopolskim lub międzynarodowym potrzebują znacznie szerszego spektrum działania. Cena prowadzenia fanpage w takim przypadku sięga wielu tysięcy.

Cena prowadzenia Facebooka różna jest w zależności od firmy, branży, skali działania i wielu innych czynników.

Przygotowaliśmy idealne rozwiązanie dla firm z mniejszym budżetem i potrzebami – ofertę Tekstura Lightgdzie koszty działań zamykają się w kwocie 1000 zł za 1 kanał, skontaktuj się z nami i poznaj szczegóły.

Na cenę prowadzenia fanpage wpływ mają przede wszystkim specjaliści – graficy, copywriterzy, content marketingowcy, social media managerzy, itd. Od ich czasu pracy, twórczości oraz doświadczenia zależy to, czy prowadzony fanpage będzie odnosił sukcesy czy nie, czy będzie w stanie utrzymywać uwagę odbiorców, angażować, skłaniać do wykonania zakładanych akcji i czy my, jako firma, będziemy po prostu prowadzili odpowiednią komunikację i czy będzie się to wszystko nam opłacało.

Wyobraź sobie ile czasu trzeba by poświęcić na stworzenie całej strategii do Twojego fanpage, harmonogramu z gotowymi pomysłami, grafikami, tekstami, z jasno określonym celem, a do tego jeszcze publikacja, odpisywanie na komentarze itd? I tak regularnie miesiąc w miesiąc? Jest to po prostu mnóstwo godzin czyjejś pracy – Twojej, jeśli robisz to samodzielnie lub sztabu wykwalifikowanych specjalistów. Dlatego też, jeśli chcemy osiągnąć poprzez fanpage zakładane cele, musimy przygotować się na inwestycję swojego czasu lub środków na czas i wiedzę innych.

Firmy, które nie mają przygotowanego łącznego budżetu rzędu przynajmniej rzędu 1000-2000 zł miesięcznie powinny raczej skupić się na podnoszeniu swoich kwalifikacji, np. poprzez szkolenia. Istnieją wyjątki od tej reguły, gdzie pewne działania da się zrobić w mniejszym zakresie i osiągnąć zadowalające rezultaty.

prowadzenie fanpage cena

Można znaleźć taniej…

A co jeśli kwota ta wydaje się dla Ciebie za duża, a w internecie jesteś w stanie znaleźć firmy, które poprowadzą fanpage za kilkaset złotych?

Taka sytuacja ma miejsce jak najbardziej i jest naturalną konsekwencją wolnego rynku. Prowadzenie fanpage – tak jak każda inna usługa – wymaga pewnego zestawu umiejętności, doświadczenia oraz poniesienia kosztów przed lub w trakcie. I tak jak każda inna usługa również może być określona przez jakość wykonania.

Zatem jeśli trafisz na firmę, która za 200 zł miesięczne weźmie się za Twój fanpage – licz się z tym, że efekty będą po prostu nijakie. W takim wypadku lepiej będzie przeszkolić się i samodzielnie prowadzić media społecznościowe.

Prowadzenie fanpage i kampanie reklamowe trzeba traktować jako inwestycje w przyszłe zyski firmy. Im wyższa wiedza i jakość (treści, grafik, formatów, pomysłów, inicjatywy, pozyskiwania kontaktów i leadów) tym lepsze wyniki Twoja firma osiągnie. Warto wiedzieć na czym to wszystko polega, a z pomocą przyjdzie kurs video na temat Facebooka i Instagrama, który można przerobić w dowolnym czasie i miejscu.

Ile kosztuje prowadzenie fanpage? „To zależy”

Czy często spotykasz się z sytuacją, że na pytanie o cennik ktoś odpowiada – to zależy? Nie inaczej jest w tej sytuacji, jednak da się nieco to skonkretyzować.

Jeśli chodzi o samą obsługę Facebooka to tutaj do wyboru jest opcja tworzenia contentu na fanpage lub prowadzenia całej komunikacji na fb, łącznie z konfiguracją, kampaniami reklamowymi, obsługą klienta itp. Cena prowadzenia fanpage jest różna w zależności czego oczekujemy.

Samo prowadzenie fanpage poniekąd mija się z celem. Bo jeśli nie mamy zbudowanej bazy fanów to posty bez odpowiednich działań reklamowych będą miały tragiczne zasięgi. Natomiast jeśli mamy duża bazę fanów to czemu nie zainwestować dodatkowych środków aby jeszcze ją powiększać?

Jeśli myślimy o zleceniu prowadzenia fanpage agencji social media to liczyć się musimy z wydatkiem przynajmniej kilku tysięcy złotych miesięcznie na obsługę i budżet reklamowy., ale jest to inwestycja, a nie pusty koszt.

W ramach tego mamy pewność, że działania w naszych social mediach będą przemyślane, spójne i efektywne. Jeśli nie chcemy tego nikomu zlecać i wolimy działania wewnętrzne to jak najbardziej jest to możliwe. Zachęcam wówczas do skorzystania ze szkolenia Facebook, aby nabyć odpowiednią wiedzę.

Sprawdź jak zaprojektować lejek sprzedażowy i pozyskiwać leady online

Przecież jest AI…

Wejście sztucznej inteligencji w postaci narzędzi jak ChatGPT czy Midjourney otworzyło mnóstwo możliwości związanych również z prowadzeniem fanpage czy komunikacją marketingową. Wiele osób zachłysnęło się tematem i stwierdziło, że nie potrzebuje płacić za usługi prowadzenia fanpage skoro podobny efekt może uzyskać z AI.

Są dwie strony medalu. Faktycznie narzędzia AI pozwalają przyspieszyć pracę, uprościć pewne rzeczy, wygenerować więcej pomysłów czy prawie gotowych tekstów np. do postów. Jeśli wiemy jakie prompty tworzyć i w jaki sposób kierować AI aby uzyskać odpowiednie dla nas odpowiedzi to narzędzia jak ChatGPT mogą nam mocno pomóc w prowadzeniu fanpage.

Z drugiej strony jednak nie ma czegoś takiego, co zrobi to wszystko za nas. Wygenerujemy teksty czy pomysły, ale bez odpowiedniej ich obróbki czy wiedzy w jaki sposób działają social media, jaka jest nasza grupa docelowa, jakim językiem operować, jakie są nasze unikalne cechy produktów, firmy, oferty, itd nasza komunikacja będzie po prostu miałka, powtarzalna i nijaka. Narzędzia te na ten moment odtwarzają treści i pomysły, a nie tworzą czegoś wyjątkowego i unikalnego. Mnóstwo rzeczy ma wpływ na komunikację i to właśnie człowiek ją kreuje do innego człowieka – a nie AI.

Zatem rozwiązania AI są kolejnym narzędziem pomocnym w prowadzeniu fanpage – a nie remedium na wszelkie problemy i zastępstwem specjalisty, jak może twierdzić obecnie wiele osób, które sprzedają kursy „jak prowadzić fanpage z AI za darmo w 5 minut miesięcznie”. To jest utopia.

Aby mocno wykorzystać potencjał AI w prowadzeniu fanpage i tak ktoś musi to wszystko ogarniać na nie mniejszą skalę niż bez AI, tylko jest po prostu nieco sprawniej.

Sprawdź nasze rozwiązania prowadzenia fanpage – w odchudzonej wersji Light (w granicach 1000 zł) oraz rozwiązania Indywidualne, kompleksowo rozwijające większy biznes i realizujące wiele celów komunikacyjno-sprzedażowych.

Autor:
Tomasz Kapuściński – Head of Social
 
 
 
Sprawdź naszą ofertę na prowadzenie fanpage
O co chodzi w marketingu?

DARMOWY EBOOK

Zapisz się do naszego Tekstulettera i pobierz darmowego EBOOKA na temat tego jak w końcu poukładać dobrze marketing w swojej firmie.

Dla subskrybentów rabaty na szkolenia, kursy i inne atrakcje.