reklama na instagramie

10 min. czytania | 27.07.2023 | Karol Krasuski

Reklama na Instagramie

Skuteczny sposób na docieranie do wybranej grupy odbiorców

Instagram, podobnie jak inne platformy social media umożliwia firmom prowadzenie płatnych kampanii reklamowych i skuteczną realizację celów marketingowych. Coraz więcej firm z powodzeniem korzysta z możliwości docierania do nowych klientów, jakie oferuje Instagram.

Reklama na Instagramie w naszym wykonaniu to koszt od 500 zł miesięcznie, napisz do nas!

Dlaczego warto reklamować się na Instagramie?

Instagram jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Duże zainteresowanie użytkowników tą platformą sprawia, że jest ona chętnie wykorzystywana przez firmy do pozyskiwania nowych klientów. Możesz w ten sposób kierować swój przekaz do wielu grup odbiorców reklam i określać ich cechy.

Jeżeli chcesz, aby Twoja firma lub marka była w większym stopniu niż dotychczas obecna na Instagramie i jesteś gotowy zainwestować w płatną reklamę w tym kanale, to oczywiście może Ci w tym pomóc agencja social media, która przygotuje plan, wdroży kampanie reklamowe oraz będzie monitorowała wyniki. Dodatkowo pracownicy takiej agencji śledzą bieżące trendy i zmieniające się algorytmy.

Warto wiedzieć, że stworzenie kampanii reklamowej na Instagramie i jej wdrożenie wygląda podobnie jak na Facebooku, bo jest to ten sam system reklam Meta. Jeżeli masz już pewne doświadczenie z kampaniami Facebook Ads, to poradzisz sobie także z reklamami na Instagramie.

Zanim zaczniesz pozyskiwać klientów poprzez płatne reklamy na Instagramie, pamiętaj, że jest to platforma, na której liczy się obraz. Użytkowników nie zainteresuje reklama, której większą części będzie stanowił sam tekst. Oczywiście krótka chwytliwa i przyciągająca uwagę treść reklamy jest pożądana, jednak powinna stanowić tylko uzupełnienie. Główny motyw Twojej kampanii powinno stanowić dobrej jakości zdjęcie, grafika, wideo, czy instagram stories.

Jeśli chcesz przeprowadzić kampanię reklamową na Instagramie, możesz to zrobić wybierając jedną z dwóch możliwości. W pierwszym przypadku musisz mieć konto firmowe lub konto twórcy. Konto prywatne nie daje możliwości kreacji reklamy. Korzystając z aplikacji instagram możesz wybrać opcję promuj post. aby promować wybrany post – zarówno zdjęcie, jak i wideo oraz budować popularność swojego profilu na Instagramie, poprzez docieranie do nowych obserwujących oraz zdobywanie większej liczby interakcji pod swoimi postami.

Drugim sposobem na stworzenie reklamy na Instagramie jest skorzystanie z Menedżera reklam na Facebooku. Dzięki temu narzędziu stworzysz kampanie reklamowe nie tylko na Facebooka i Instagrama, ale również na Messengera i Audience Network. Musisz jednak mieć połączone konto biznesowe na Instagramie ze swoją stroną na Facebooku, co możesz zrobić w ustawieniach. Ten sposób jest bardziej zaawansowany, jednak daje większe możliwości i pozwala osiągnąć lepsze efekty.

Komunikacja na Instagramie

Menadżer reklam – jak stworzyć skuteczną reklamę na Instagramie?

Żeby zrobić swoją pierwszą reklamę na Instagramie z poziomu menedżera reklam facebooka musisz zalogować się na swoją stronę na Facebooku, a następnie w narzędziu reklamowym Facebooka wybrać opcję utwórz nową kampanię. W kolejnych krokach musisz odpowiednio skonfigurować swoją pierwszą kampanię, aby przyniosła oczekiwane efekty. Poniżej znajdziesz najważniejsze elementy, na które trzeba zwrócić uwagę.

Cel kampanii

W pierwszym kroku wybierz cel kampanii. Możesz wskazać:

  • Rozpoznawalność – ten rodzaj kampanii jest nastawiony na zdobycie jak największej ilości wyświetleń
  • Ruch – ten cel kampanii możesz wybrać, jeśli chcesz przekierować użytkowników na daną stronę internetową, czy swój profil na Instagramie lub inny kanał social media swojej marki;
  • Aktywność – głównym celem tej kampanii jest zwiększenie zaangażowania użytkowników w naszych postach;
  • Kontakty – wybierz ten cel swojej kampanii, jeśli chcesz pozyskiwać leady;
  • Promocja aplikacji – jak nazwa wskazuje, celem jest promowanie i zachęcanie użytkowników do pobrania aplikacji;
  • Sprzedaż – ten cel kampanii ma nakłonić klienta do zakupu konkretnego produktu;

Wybrany cel reklamy będzie miał wpływał na kolejne kroki w procesie tworzenia reklamy.

Jeżeli masz już cel swojej kampanii, to dodaj jej nazwę. Warto zawrzeć w nazwie elementy, po których po pewnym czasie będziesz mógł jednoznacznie określić czego dotyczyła dana kampania jak np. cel czy datę. Dzięki temu łatwiej odnajdziesz się w swoich kampaniach, gdy będzie ich w przyszłości więcej

Nazywają nas Rzeźnikami Marketingu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!

Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.

    Określ czas trwania kampanii i budżet reklamowy

    W tym miejscu możesz ustawić budżet reklamowy. Masz możliwość, aby określić budżet dzienny, lub budżet całkowity oraz podać dokładną kwotę, jaką chcesz przeznaczyć na swoją kampanię reklamową. Budżet dzienny, jak nazwa wskazuje, będą to środki przeznaczone na reklamę w ciągu jednego dnia. Z kolei budżet całkowity, to fundusze przeznaczone na całą kampanię. Dodatkowo masz możliwość, wyboru daty oraz godziny rozpoczęcia i zakończenia swojej kampanii. Po wprowadzeniu możesz zapisać wszystkie zmiany i przejść dalej.

    Utwórz nową grupę odbiorców

    Możesz ustawić grupę podobnych odbiorców i grupę niestandardowych odbiorców. W drugim przypadku możesz ustawić wyłączenia. Warto skorzystać z tej opcji, aby zmniejszyć domyślnie ustawioną dużą grupę odbiorców. Przykład: jeśli prowadzisz kampanię, która ma wygenerować ruch na twoim profilu, to dobrym pomysłem będzie wyłączenie osób obserwujących Twój profil, ponieważ chcesz dotrzeć do użytkowników, którzy Ciebie jeszcze nie obserwują.

    Masz możliwość ustawienia lokalizacji. Może to być konkretny kraj, czy też dane województwo lub miasto. Określasz również wiek, płeć, język oraz zainteresowania (możesz w tym ostatnim przypadku zawęzić grupę np. do osób najbardziej zainteresowanych zakupem). Masz możliwość zapisania takiej grupy, aby przy kolejnych kampaniach nie wprowadzać ponownie tych ustawień.

    W przypadku reklam na Instagramie masz możliwość wybory miejsca ich wyświetlania. Zalecaną opcją jest umiejscowienie Advantage+. Ponadto możesz skorzystać z ręcznego umiejscowienia, aby zdecydować gdzie chcesz wyświetlać reklamę. W drugim przypadku masz możliwość zaznaczenia lub odznaczenia platform tj. Facebook, Instagram, Audience Network, Messenger. J

    eśli chcesz, aby Twoje reklamy wyświetlały się tylko na Instagramie, to w tym miejscu wybierz Instagram. Po wybraniu opcji dalej, możesz wprowadzać nazwy konkretnych kampanii reklamowych, a także grup reklam. Dzięki temu w przyszłości podczas realizacji kolejnych kampanii będziesz miał lepszy podgląd co i jak.

    kampanie reklamowe na instagramie

    Obraz, adres strony i przycisk Call to Action

    Tak jak wspomniałem nieodłącznym elementem reklamy na Instagramie jest grafika. Możesz skorzystać z dodanej już wcześniej grafiki, zdjęcia lub wideo albo stworzyć nowe i wgrać ją. Menedżer reklam może poprosić również o wskazanie adresu URL strony, na którą reklama ma kierować oraz wybór przycisku Call to Action. Kliknięcie reklamy spowoduje przekierowanie we wskazane miejsca docelowe.

    W tym miejscu dostaniesz kilka podpowiedzi, spośród których musisz wybrać właściwą opcję ze względu na charakter kampanii jaką prowadzisz. Po wprowadzeniu wszystkich parametrów Twoja reklama jest gotowa. Teraz wystarczy kliknąć opublikuj. Reklama zostanie sprawdzona i jeśli wszystko będzie w porządku zostanie dodana i określeni przez Ciebie użytkownicy będą ją widzieli

    Ile kosztuje reklama na Instagramie?

    Podobnie jak w przypadku Facebooka, również i na Instagramie nie ma sztywnego cennika płatnych reklam. Sam ustalasz jakie środki chcesz przeznaczyć na realizację poszczególnych kampanii reklamowych. Miej na uwadze, że koszt reklamy będzie inny w zależności od wybranego celu kampanii. Najtańsze są kampanie nastawione na rozpoznawalność, natomiast najwięcej zapłacisz za kampanie sprzedażowe.

    Jeżeli chcesz samodzielnie tworzyć reklamy w social mediach, ale nie wiesz jak dokładnie się za to zabrać, sprawdź nasz kurs Facebook i Instagram. Dowiesz się jak krok po kroku tworzyć reklamy za pomocą menedżera reklam, określać odbiorców reklamy, czy jaki format reklamy wybrać w danej sytuacji.

    Albo skontaktuj się z nami i poprowadzimy za Ciebie skuteczne kampanie na Instagramie już od 500 zł miesięcznie.

    Autor:
    Karol Krasuski – Content Specialist
    KURS MARKETING W 1 DZIEŃ

    Jak poukładać marketing żeby miało to sens?

    KURS FACEBOOK I INSTAGRAM AKTUALNIE

    Sprawdź kurs video z Tomkiem Kapuścińskim

    O co chodzi w marketingu?

    DARMOWY EBOOK

    Zapisz się do naszego newslettera O! Marketing i pobierz darmowego EBOOKA na temat tego o co w tym marketingu tak właściwie chodzi.

    Dla subskrybentów rabaty na szkolenia, kursy i inne atrakcje.