Jak założyć fanpage na FB

Jak założyć fanpage na Facebooku?  

Facebook częścią życia każdego z nas

Facebook wdarł się do życia większości osób na świecie w przytłaczający sposób, zmieniając postrzeganie tego, jak łączyć się z ludźmi oraz, jak odnosić się do świata. Jest to jedna z najczęściej odwiedzanych stron w całej sieci, dlatego warto wiedzieć, jak wygląda Facebook od środka, a także zdawać sobie sprawę, jak założyć fanpage na FB. W dzisiejszym artykule przedstawimy proces zakładania własnego fanpage. Zapraszamy.

Facebook w codziennym życiu

Facebook stał się czymś niezbędnym w naszym codziennym życiu. Wielokrotnie wydaje się nam, że jeśli nie skorzystamy z serwisu danego dnia, aby popatrzeć na wiadomości i informacje od znajomych, to nie jesteśmy na bieżąco i odczuwamy braki w relacjach z resztą świata.

W konsekwencji Facebook wkrada się do naszego życia i staje się często jednym z niewielu dostępnych środków do zachowania stałego kontaktu ze światem. Jednym z takich środków na poziomie platformy jest fanpage FB, które stały się swoistymi – małymi forami dyskusyjnymi. W kolejnych wierszach powiemy Ci, co to jest fanpage, i jak otwarcie fanpage może wpłynąć na Twoją firmę lub markę.

Fanpage Facebook

Fanpage – co to takiego?

Fanpage to strona, która została stworzona, zwłaszcza przez konkretną markę, bloga osobistego lub firmę, w celu promowania swoich produktów i usług. Często fanpage są także miejscami, w których indywidualne, znane osoby mogą wchodzić w interakcję ze swoimi stałymi obserwującymi.

Taki styl funkcjonowania fanpage znacząco różni się od prywatnych kont osobistych, które znamy. Fanpage zamiast znajomych skupia obserwujących lub fanów danej działalności/osoby. Jeśli chcesz wiedzieć, jak założyć stronę na FB, musisz wiedzieć, że tworząc taką stronę, Twoja marka lub firma zostanie wzmocniona o dodatkową, dość wierną społeczność obserwujących.

Marketing wirusowy na LinkedIn

Dlaczego Fanpage na FB, a nie profil prywatny?

Na pewno przez Twoją głowę przeszła myśl, mówiąca o tym, że wiedza o otwarciu strony na FB nie jest Ci potrzebna, aby zapewnić poprawną widoczność Twojej firmie lub marce. Wiele osób wierzy, że z otwarciem profilu wszystko pójdzie gładko, a prawda jest taka, że to nie do końca prawda. Różnica pomiędzy tym, jak założyć Facebooka, a jak stworzyć fanpage to dwie, znacząco różniące się kwestie.

Prywatny profil pojawiający się automatycznie po zarejestrowaniu do serwisu jest w stanie zebrać nie więcej niż 5000 znajomych, co jest sporym ograniczeniem dla kogoś, kto pragnie się ujawnić większemu gronu odbiorców. Nie można też wykorzystywać swojego osobistego profilu do promowania swojej marki lub działalności, ponieważ polityka Facebooka w tym zakresie jest stosunkowo restrykcyjna.

Nazywają nas Rzeźnikami Internetu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!

Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.

    Facebook Fanpage zaoferuje Ci następujące cechy:

    • Wypromowanie większej interakcji z obserwującymi i fanami;
    • Zwiększenie publikacji i widoczności Twoich treści za pomocą wyspecjalizowanych algorytmów;
    • Analizowanie i promowanie kampanii, zwiększenie zaangażowania użytkowników Facebooka, nawet tych, którzy nie obserwują fanpage;
    • Analiza nowych „obserwujących”.

    Jak widać, posiadanie osobistego profilu to zupełnie coś innego niż posiadanie porządnego fanpage’a. Jeśli wiesz, jak stworzyć stronę na Facebooku, wiesz, że może ona zapewnić Ci lepszy odbiór i promocję Twojej marki lub firmy.

    Jak założyć fanpage? – Niezbędne środki

    Założenie fanpage na Facebooku jest łatwe, całkowicie darmowe i nie potrzebujesz wielkich kampanii, aby móc go prawidłowo uruchomić. Teraz pokażemy Ci dwa główne punkty, które musisz wziąć pod uwagę, tworząc swój pierwszy fanpage:

    • Informacje o twojej firmie/działalności – To podstawowy i kluczowy punkt przy zakładaniu fanpage’a. Krótki opis tego, czym jest Twoja firma, co oferuje, godziny otwarcia i linki do stron internetowych to podstawa dobrego zareklamowania;
    • Prezentacja wizualna – Ważne jest również, aby umieścić dobre zdjęcie profilowe i efektowne zdjęcie w tle. Może być to logo Twojej firmy lub zdjęcie oferowanych przez Ciebie usług, lub produktów, które zamierzasz wprowadzić w niedługim czasie na rynek.

    Jeśli chodzi o stworzenie fanpage’a, jego otwarcie nie zajmuje dużo czasu ani wysiłku. Jedynymi czasochłonnymi elementami podczas zakładania fanpage’a są czynniki związane z dodawaniem nowych treści do strony, które mają na celu zapoznać obserwujących z Twoją działalnością i wypromować markę.

    Jak założyć Fanpage na FB?

    Wiesz już, czego potrzebujesz, aby założyć fanpage na Facebooku. Teraz musisz wiedzieć, jak go stworzyć i jakie kroki musisz wykonać, aby poprawnie otworzyć swoją pierwszą stronę na  FB. Przypatrz się uważnie i zaplanuj:

    Krok 1 – Plan

    Zanim zaczniesz cokolwiek tworzyć, musisz zaplanować, co zamierzasz zrobić i jakie kroki należy wykonać, aby poprawnie otworzyć swoją stronę.

    Musisz zadać sobie pytania takie, jak: Co chcieliby przeczytać moi klienci? Jak zamierzam się z nimi komunikować? Ważne jest, aby wiedzieć, jak rozwiązać te pytania i mieć ustalony odgórny plan, ponieważ spontaniczne zaprezentowanie swojej strony i tożsamości marki lub działalności, może mieć efekt odwrotnie proporcjonalny do tego, co zamierzaliśmy zyskać.

    Musisz także wybrać ton, w jakim chcesz zwracać się do odbiorców. Niezależnie od tego, jaką drogę wybierzesz, należy ją utrzymać, aby nawiązać stałą i zaufaną relację z obserwującymi. Zawsze pamiętaj o swoich obserwujących, nigdy nie zapominaj o relacjach z nimi, ponieważ dobry PR jest bardzo ważny.

    Krok 2 – Stwórz stronę

    Aby założyć swój Fanpage, musisz posiadać konto prywatne. Jeśli z jakiegoś powodu nie chcesz stworzyć fanpage przez swoje oficjalne, prywatne konto nie rób tego – Facebook wykryje, że popełniasz nieprawidłowy wobec regulaminu strony ruch i może usunąć Twoją stronę. Dlatego ważne jest, aby strona utworzona została poprzez konto osobiste. Aby otworzyć stronę, należy przejść do panelu głównego, wyświetlić opcje i nacisnąć w zakładce Utwórz > Strona.

    Krok 3 – Kieruj się krokami widocznymi w zakładce „Utwórz stronę”

    Jeśli nie wiesz, jak stworzyć stronę na Facebooku, musisz wiedzieć, że po kliknięciu, na stronie pojawi się ekran, na którym możesz wybrać kategorię swojej strony, opis działalności, a także czy chcesz stworzyć profil społeczności, czy zamkniętą stronę firmy lub marki.

    Krok 4 – Informacje o Twojej firmie

    Następnie po przebyciu powyższych kroków twoim oczom ukaże się ekran, na którym musisz umieścić wszystkie informacje o swojej firmie: Nazwę, kategorię, kod pocztowy, miasto itp. Jeśli twój fanpage dotyczy działalności internetowej, większość powyższych kroków będzie nieobowiązkowa.

    Krok 5 – Zdjęcie profilowe i w tle

    Gdy masz już wszystkie dane swojej firmy, zostaniesz przeniesiony na stronę, na której możesz umieścić zdjęcie profilowe i zdjęci w tle. Jest to opcjonalne, jeśli nadal nie jesteś pewien, jakie zdjęcie umieścić na fanpage FB, możesz to zrobić później.

    Krok 6 – Skonfiguruj swoją stronę

    Masz już utworzoną stronę fanpage na FB. Teraz wystarczy skonfigurować ją według własnych upodobań. Dodanie zdjęcia profilowego i zdjęć w tle, aktywowanie natychmiastowej lub automatycznej odpowiedzi, a także zaproszenie znajomych na stronę to pierwsze, najważniejsze kroki.

    Jak można zauważyć, stworzenie fanpage’a na Facebooku nie zajmie więcej niż 10 minut. Jest to prosty i intuicyjny proces, a skonfigurowanie strony zgodnie z własnymi upodobaniami oraz aktywacja powiadomień i wysłanie zaproszeń do obserwacji zajmie kilka minut.

    Dlaczego posiadanie fanpage’a na Facebooku jest ważne?

    Przez cały artykuł opisywaliśmy, jak otworzyć fanpage na FB i czym tak naprawdę jest, pokazując, do czego i w jaki sposób może się przysłużyć.

    Jest jednak sporo osób, które nie uważają, że otwieranie fanpage jest ciekawym i pozytywnym rozwiązaniem dla ich firmy lub marki. Wielokrotnie decydują się na zintegrowanie swojej promocji z własnymi kontami osobistymi, co jest podwójnym błędem: braki w widoczności przy takim zastosowaniu, a także słaby i niezdefiniowany wizerunek mogą stać za porażką marketingu firmy.

    Dlatego warto, aby w dzisiejszych posiadać fanpage FB, głównie po to, aby stworzyć ugruntowany i poważny wizerunek Twojej marki lub firmy, zapewniając jej pełne pokrycie, które inaczej ciężko zdobyć bez promocji w mediach społecznościowych. Facebook jest potężnym narzędziem, które z łatwością zwiększy widoczność i zasięg działalności przez analizowanie preferencji użytkowników i dostarczanie tych, o podobnych zainteresowaniach do twojej działalności – właśnie do Ciebie.

    Włączenie tworzenia tego typu stron do strategii marketingu cyfrowego jest niewątpliwie świetnym pomysłem, biorąc pod uwagę wyniki, jakie może przynieść. Promuj swoją witrynę (nie będąc spamerem) na innych platformach odsyłając do swojego landing page na Facebooku, dzięki temu liczba potencjalnych nabywców twoich usług lub produktów wzrośnie wielokrotnie.

    Krótko mówiąc, wiedza o tym, jak założyć fanpage na Facebooku, da Ci korzyści związane z publikowaniem i konsolidacją zarówno Twojej marki, jak i firmy w sieciach społecznościowych.

    Autor:
    Tomasz Kapuściński – Head of Social & Design
    (Re)socializuje marki w mediach społecznościowych.
    TEKSTULETTER

    zapisz się, CO CI SZKODZI

    Uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów, narzędzi, aktualności i wyjątkowych promocji na szkolenia. Raz na jakiś czas wysyłamy ciekawe rzeczy, niedostępne w innym miejscu. Możesz wypisać się, kiedy chcesz. Staramy się o regularność, ale różnie wychodzi  🙂