kontakt z facebookiem

Jak skontaktować się z Facebookiem?

Mimo, że nie jest to łatwe to jest kilka opcji

Czy przyszło Ci kiedykolwiek do głowy, że istnieje coś takiego jak kontakt z Facebookiem i że każda osoba ma możliwość napisać wiadomość do konsultantów? Jeśli zdarza się, że miewasz problemy ze swoim kontem na portalu, pojawiają się trudności w kwestii płatności za kampanie lub jakieś anomalie, które spędzają Ci sen z powiek – zaczerpnij porady u źródła.

Czy mogę napisać do Facebooka?

Poszukujesz rozwiązania problemu, z jakim zmagasz się na Facebooku? Czy wiesz, że możesz je znaleźć, nie tylko poszukując odpowiedzi na pytanie w wyszukiwarce Google, ale również korzystając z dedykowanego supportu Facebooka. Jeśli zdarza się, że chcesz zgłosić awarię, coś według Ciebie nie działa poprawnie, możesz uzyskać odpowiednie wsparcie, korzystając z narzędzi oferowanych przez portal.

Oczywiście nie oznacza to, że jesteśmy w stanie zadzwonić na ogólnodostępną infolinię Facebook czy napisać wiadomość na powszechnie znany adres e-mail. Istnieją jednak sposoby na kontakt z Facebookiem zarówno przez osoby prywatne, jak i konta firmowe. Na samym początku warto skorzystać z panelu pomocy, jaki jest do dyspozycji każdej osoby. Dosłownie każdej, bo nie wymaga to bycia zalogowanym. Tym samym nawet jeśli nie masz konta na Facebooku, możesz znaleźć odpowiedzi na nurtującą kwestię. Facebook Help Center bywa solidną dawką cennych informacji.

Profil indywidualny – kontakt z Facebookiem

Czy zwykły użytkownik Facebooka ma możliwość kontaktu z serwisem poza opcją Centrum Pomocy? Jeśli gotowe odpowiedzi zamieszczone właśnie w tym miejscu nie są dla Ciebie wystarczające, możesz skorzystać z innego rozwiązania. Portal oferuje gotowy zestaw pytań i wyjaśnień, które pojawiają się najczęściej ze strony internautów. Zdarza się jednak, że jakaś kwestia nie jest zbyt oczywista.

Założenie konta, stworzenie strony biznesowej czy możliwości, jakie daje Messenger, są szeroko opisane w poradach. Twój problem jest jednak indywidualny oraz raczej techniczny? Skorzystaj z przycisku “Zgłoś problem”, który pojawia się na liście rozwijanej po zalogowaniu. Używając tej opcji, możesz zgłosić treści łamiące regulamin Facebooka, wskazać, że coś nie działa poprawnie czy że napotykasz na problem związany z płatnościami.

Nazywają nas Rzeźnikami Internetu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!

Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.

    Konto firmowe – kontakt z Facebookiem

    Prowadzisz konto dla swojej firmy albo klienta i napotykasz na trudności związane z jego prowadzeniem? Może trwająca kampania reklamowa nie działa poprawnie? W takich sytuacjach możesz skorzystać z niezwykle atrakcyjnej opcji, jaką jest bezpośredni kontakt z konsultantem Facebooka, który może w precyzyjny sposób znaleźć rozwiązanie dla Twojego problemu.

    Kontakt z Facebookiem jest możliwy pod warunkiem, że jesteś administratorem konta biznesowego, którego dotyczy poruszany temat. Wystarczy, że po zalogowaniu wejdziesz na facebook.com/business/help. Pojawi się specjalny czat, a Twoja rozmowa będzie prowadzona poprzez Facebook Messenger. Tutaj warto wiedzieć, że aktywny czas jest możliwością dostępną wyłącznie dla tych osób, które prowadzą w chwili obecnej kampanię reklamową. Pozostali muszą ograniczyć się do formularza kontaktowego z Facebookiem.

    Kontakt z właścicielem Fanpage

    Bywają sytuacje, w których chcesz skontaktować się z właścicielem lub administratorem na Facebooku danego fanpage’a. Niestety portal nie udostępnia informacji kto zarządza danym profilem. Nie mamy możliwości sprawdzenia jaki profil prywatny odpowiada za podany fanpage.

    W takiej sytuacji zwyczajnie trzeba napisać wiadomość poprzez Messenger lub skontaktować się przez podany adres email lub telefon (jeśli jest). Raczej administrator na Facebooku danego fanpage’a odpowie nam na wiadomość, bo nie wpadają one w żadne niewidoczne zakładki, itp, jak kiedyś bywało w przypadku kontaktu z innym profilem prywatnym, który nie jest w naszych znajomych (wiadomość w zakładce “Inne”).

    Co więcej – jeśli administrator fanpage ma włączone powiadomienia, to kontakt przez Facebooka może stanowić szybką alternatywę do innych form kontaktu przez internet. Messenger sprzyja luźniejszej konwersacji niż np. email, więc może się okazać że odpowiedź otrzymamy w kilka chwil, a na maila moglibyśmy czekać dużo dłużej.

    kontakt z facebookiem

    Facebook kontaktuje się z nami

    Od jakiegoś czasu Facebook stara się wychodzić z inicjatywą i proponować kontakt z konsultantem telefonicznie. Spotkanie takie umawiane jest z wyprzedzeniem. Jednak niestety w tym przypadku decyduje sam Facebook czy zostajemy zakwalifikowani do pomocy z nurtującymi nas pytaniami, zatem nie każdy będzie miał takie same możliwości. Kontakt z Facebookiem jest w tym przypadku, można powiedzieć, losowy.

    Jednak jest to też dobry moment aby podzielić się z konsultantem każdym naszym problemem. Moja porada jest taka, aby wszelkie mniej pilne sprawy, tylko jak się pojawią, zapisywać w jednym miejscu i mieć pod ręką. Gdybyśmy przypadkiem trafili na możliwość konsultacji wówczas możemy wszystkie sprawy rozwiązać za jednym razem. No i pamiętać należy też, że Facebook czasami po prostu ma pewne nierozwiązywalne bugi, którym nawet konsultant nie jest w stanie przeciwdziałać.

    Jeśli jednak kontakt z Facebookiem jest w jakikolwiek sposób utrudniony, a Ty nie możesz się doczekać na rozwiązanie problemu to zawsze masz opcję skontaktowania się np. z nami. Nieco godzin już spędziliśmy w systemie i być może znajdziemy rozwiązanie Twojego problemu, bez udziału Facebooka. Zatem zapraszamy do kontaktu.

    KONTAKT

     

    Jeśli rzeczywiście prowadzisz właśnie kampanię, opisz w zwięzły, krótki i jak najbardziej precyzyjny sposób trapiący Cię problem. Wiele osób nie wie, jak zarządzać stroną firmową, czy możliwe jest usunięcie opinii na profilu, ich wątpliwości budzi trwająca kampania. Bez dwóch zdań w tej kwestii cierpliwość jest bardzo pomocna.

    Nie zawsze mamy gwarancję, że nasz problem zostanie rozwiązany w ciągu krótkiej chwili. Warto jednak próbować i nie zrażać się. Z pewnością osiągnięcie celu i uzyskanie pomocy będzie zadowalającą nagrodą za czekanie.

    Autor:
    Tomasz Kapuściński – Head of Social & Design
    (Re)socializuje marki w mediach społecznościowych.
     
     
     
    TEKSTULETTER

    zapisz się, CO CI SZKODZI

    Uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów, narzędzi, aktualności i wyjątkowych promocji na szkolenia. Raz na jakiś czas wysyłamy ciekawe rzeczy, niedostępne w innym miejscu. Możesz wypisać się, kiedy chcesz. Staramy się o regularność, ale różnie wychodzi  🙂