instagram firmowy

Czy warto założyć Instagram firmowy?

Medium tylko z ładnymi obrazkami czy może skuteczna platforma biznesowa?.

O Instagramie bez dwóch zdań słyszał już chyba każdy. Obok Facebooka to jedno z najchętniej wybieranych mediów społecznościowych – zarówno przez osoby indywidualne, jak i przedsiębiorstwa. To bardzo skuteczne narzędzie, które pozwala na regularną oraz atrakcyjną komunikację z klientami. Założenie profilu firmowego na Instagramie dla prowadzonego przez siebie biznesu to doskonały sposób na zwiększenie widoczności w sieci i wzrost zainteresowania oferowanymi usługami. Przekonaj się, jak możesz wykorzystać firmowy Instagram.

Konto firmowe na Instagramie – dlaczego warto je mieć?

Każdego dnia z Instagrama korzystają miliony osób na całym świecie w różnym wieku, o zróżnicowanych zainteresowaniach oraz preferencjach. Z pewnością w tym gronie znajdują się także tacy użytkownicy, którzy mogą być potencjalnymi odbiorcami Twoich produktów lub usług.

Zakładając konto w tym miejscu w sieci, gwarantujesz sobie dodatkowy kanał komunikacji do zwiększania rozpoznawalności marki, zdobycia uwagi odbiorców, ich sympatii i całkiem prawdopodobnie nowych klientów swoich usług. Posiadanie profilu firmowego na Instagramie jest wartościowym sposobem na dodatkowy ruch i miejscem na całą gamę innych działań, niż np. na Facebooku czy LinkedIn.

I tak jak przy innych mediach społecznościowych, decydując się na konto, przedsiębiorcy zyskują coś bardzo ważnego – mierzalne wyniki swoich działań.

Dane na koncie firmowym Instagram

Instagram oferuje możliwość założenia konta prywatnego dla osoby indywidualnej – takiego, z którego najpewniej korzysta większość społeczności. Najważniejsza jednak dla firm jest możliwość posiadania konta profesjonalnego (znanego jako konto firmowe). Otrzymujemy dostęp do szeregu ważnych z punktu widzenia nas, reklamodawców danych oraz informacji.

To doskonałe narzędzie do komunikowania się z odbiorcami i mierzenia efektów swoich działań, bowiem dzięki takiemu profilowi niczego nie robimy przypadkowo. Otrzymujemy pełen pakiet cennych informacji, jakie pozwalają jeszcze skuteczniej promować swój biznes.

Korzystając ze statystyk, dowiadujemy się:

  • ile osób widziało poszczególne posty, czyli poznajemy ich zasięg
  • jaka jest tygodniowa liczba wyświetleń konta
  • kim są nasi fani – poznajemy ich płeć, wiek, lokalizację
  • kiedy odbiorcy są aktywni – poznajemy dni i godziny ich wzmożonej aktywności
  • jakie posty oraz relacje są najatrakcyjniejsze oraz jakie ruchy wykonano z ich poziomu

Taki zestaw informacji pozwoli lepiej dostosowywać publikowane materiały, skuteczniej trafiając do swojego targetu.

Nazywają nas Rzeźnikami Internetu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!

Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.

    Strategia prowadzenia Instagrama dla biznesu

    Bez wątpienia Instagram firmowy jest bardzo pomocnym narzędziem, który pomaga w promowaniu marki i pozyskiwaniu nowych klientów. Jednak jak wszystkie media społecznościowe, także i on wymaga opracowania dokładnej strategii. Bez planu działania nasze konto będzie chaotyczne i mało efektywne.

    Zanim zaczniesz cokolwiek publikować, rozpisz harmonogram działań. Przede wszystkim zastanów się nad częstotliwością postów i dbaj o to, aby były one wstawiane regularnie. Zakładasz, że będziesz publikować dwa wpisy tygodniowo? Tego się trzymaj i nie dopuszczaj kolosalnych, nieprzemyślanych zmian w trakcie.

    Ponadto zastanów się nad tym, jakie treści chcesz umieszczać i dbaj o ich jakość oraz spójność. Zarówno pod kątem grafik, jak i treści. To niezwykle istotne, aby posty angażowały odbiorców, stanowiły inspirację oraz zachętę do pozostania z nami na dłużej.

    Zdarzają się jednak drobne potknięcia, które wychodzą w praktyce. Media społecznościowe zmieniają się w szalonym tempie. Dlatego pamiętaj, aby mieć oczy dookoła głowy – testuj nowe rozwiązania, próbuj, czy coś się sprawdza czy nie. Nie pozostawaj w tyle konkurencji, a bądź krok przed nią.

    instagram firmowy

    Instagram firmowy a interakcje z użytkownikami

    Media społecznościowe powstały nie tylko po to, aby móc się pokazać szerokiemu gronu odbiorców, lecz również, aby być z nimi w bliskiej relacji i nieustannym kontakcie niezależnie od okoliczności. Było to doskonale widoczne po wybuchu pandemii COVID-19, gdy niemalże wszystkie miejsca publiczne były zamknięte, a Polacy pozostali w domach.

    Instagram stał się miejscem, w którym lokalne biznesy przypominały o swoim istnieniu. Prowadząc profil, trzeba mieć na uwadze, jak ważna jest nieustanna interakcja z użytkownikami. Jeśli chcesz, aby Twoja firma wykorzystywała skutecznie to medium to trzeba przygotować się na aktywne uczestnictwo w życiu internetowym.

    Na czym ona polega? Na publikowaniu angażujących postów, lajkowaniu i odpowiadaniu na komentarze pod wpisami, regularnemu odpisywaniu na wiadomości prywatne od użytkowników. Ponadto na obserwowaniu i reagowaniu na posty innych marek oraz osób (szczególnie Twoich followersów). Warto pokazać, że każdy z obserwatorów jest ważnym elementem społeczności.

    Użytkownicy na Instagramie oczekują nieco innych treści niż np. na Facebooku czy LinkedIn. Dlatego ważne jest to, aby nie kopiować tego samego, a tworzyć treści na nowo lub zmieniać już stworzone, kierując się tym, na czym może zależeń Twoim użytkownikom. Zachęci to odbiorców do aktywnego uczestnictwa w profilu firmowym, a Tobie pozwoli na wchodzenie w interakcje i angażowanie.

    Biznes, który potrzebuje Instagrama

    Zastanawiasz się, czy Twoja firma potrzebuje konta na Instagramie? Wiele osób uważa, że jego użytkownikami są jedynie młode osoby, jakie poszukują tam rozrywki lub “ładnych” zdjęć. Rzeczywistość jest jednak inna.

    Media społecznościowe są doskonałym miejscem na promowanie różnych działań, a Instagram ma w tym swój wielki udział. Jeśli śledzisz to medium na bieżąco, np obserwując różne firmy czy influencerów, to z pewnością zauważysz jak dużo większych i mniejszych marek jest tam obecnych. Nie wynika to z faktu, że ktoś ma taki kaprys, a z twardych danych, które jasno pokazują, że Instagram potrafi sprzedawać.

    Mnóstwo e-commerce’ów, firmy sprzedające gadżety, meble, odzież, akcesoria, elektronikę, kosmetyki, produkty dla dzieci, FMCG a także wiele innych branż z wielkim zadowoleniem prowadzą swoje kanały, promują produkty i pozyskują nowych klientów.

    Medycyna estetyczna cieszy się sporym zainteresowaniem w sieci, zachęcając panie do korzystania z usług. Lokalne biznesy – restauracje, puby, kluby, siłownie czy kawiarnie prowadzą Instagrama, by nieustannie być blisko swoich klientów.

    Dodatkowo widać też spory ruch placówek związanych z edukacją, które media społecznościowe działają nie tylko, aby się wypromować, ale także po to, aby przekazać wiedzę swoim odbiorcom. Jak widać, możliwości jest naprawdę wiele! Instagram czeka także i na Twój biznes.

    ———–

    A w jaki sposób dokładnie wykorzystać Instagram firmowy? Zapisz się do naszego Tekstulettera i śledź kolejne artykuły, które niedługo powstaną w tym temacie. Ewentualnie skontaktuj się z nami bezpośrednio i umów konsultacje.

     

    KONTAKT
    Autor:
    Tomasz Kapuściński – Head of Social & Design
    (Re)socializuje marki w mediach społecznościowych.
    TEKSTULETTER

    zapisz się, CO CI SZKODZI

    Uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów, narzędzi, aktualności i wyjątkowych promocji na szkolenia. Raz na jakiś czas wysyłamy ciekawe rzeczy, niedostępne w innym miejscu. Możesz wypisać się, kiedy chcesz. Staramy się o regularność, ale różnie wychodzi  🙂