jak prowadzić fanpage na facebooku

4 porady jak prowadzić fanpage na Facebooku.

Kilka zasad, których warto się trzymać, prowadząc samodzielnie profil na FB

Prowadzenie fanpage na Facebooku to zagadnienie, co do którego nie ma jednej dobrej instrukcji postępowania. Niezależnie od tego czy jesteś dużą firmą czy małą, czy masz ogromny budżet czy tylko kilkaset złotych – warto działać na Facebooku.

Fanpage dla dużych i małych

Dla dużych marek profile w social mediach stanowią bardzo istotny kanał komunikacji i dotarcia do wybranych grup docelowych. W przypadku sklepów internetowych reklama na Facebooku może przynieść wymierne i mierzalne korzyści w postaci zwiększonej sprzedaży.

Przez Facebooka kierujemy ruch do witryn, zbieramy chętnych na wydarzenia lub zapisy do formularzy/newsletterów i wiele więcej.

Dla małych firm lokalnych fanpage na Facebooku może być czymś na zasadzie „tablicy ogłoszeń” gdzie wrzucane są ważne aktualności lub galerie z realizacjami.

Lokalnie również w dosyć niskim budżecie można dotrzeć do potencjalnych klientów dużo łatwiej niż za pomocą innych narzędzi. Jak prowadzić fanpage na Facebooku, aby wyciągnąć z niego jak najwięcej?

Sprawdź również ile kosztuje prowadzenie fanpage?

1. Konsekwencja i długoterminowość

„Kropla drąży skałe” – tak w skrócie można skomentować ten podpunkt. Konsekwentne działania nastawione na realizacje długoterminowych założeń to podstawa w prowadzeniu fanpage na Facebooku. Warto zaplanować pewne schematy postępowania, niezależnie od sytuacji.

Gdy w naszej strategii tworzenia treści nie ma miejsca na akcenty humorystyczne, budujemy wartość marki oraz fanpage na innych motywach i docieramy do grupy docelowej z konkretną treścią to nagłe wrzucenie śmiesznego obrazka nie będzie dobrym pomysłem.

Oczywiście jest to kwestia zależna od sytuacji, czasem nasza grupa jest bardziej wyrozumiała, a komunikacja elastyczna, wówczas takie zagranie nie spowoduje nic złego.

Czasami warto testować „chłonność” naszej grupy oraz styl, w jakim możemy do nich pisać. Świat idzie do przodu, komunikacja w social mediach staje się co raz bardziej bezpośrednia i otwarta. Marki stawiają na zwracanie się po imieniu, odpowiadanie gifami. Nie warto zamykać się na zmiękczanie komunikacji i uczłowieczanie marki.

Zaplanujmy kontekst naszych działań, np. chcemy używać dużo zdjęć własnych – produktów, realizacji, wykonanych usług z klientami, a więc używajmy ich dłużej niż tydzień, dwa czy miesiąć.

Wystrzegajmy się przeskakiwania co tydzień na inną formę treści, bo taki okres jest zdecydowanie za krótki aby określić czy działania przynoszą skutek.

Jeśli w naszym planie są zarówno zdjęcia, grafiki, arty, filmiki i różne zagadki to stosujmy je przez kilka miesięcy. Testujmy ich odbiór, jakie budują zaangażowanie, jak fani na nie reagują. Nie rezygnujmy po jednym video, które miało słaby odbiór, tylko zróbmy jeszcze ich kilka.

Określmy horyzont czasowy dla przyjętej strategii, trzymajmy się jej konsekwentnie, niezależnie od sytuacji i zweryfikujmy ją dogłębnie na koniec okresu. Wtedy możemy zdecydować o ewentualnych zmianach lub kontynuowaniu.

Jak prowadzić fanpage na Facebooku? Będąc konsekwentnym.

jak prowadzić fanpage na facebooku

2. Styl

Przeglądając czasami social media mam wrażenie, że osoby zajmujące się prowadzeniem fanpage na Facebooku nie mają wyczucia stylu. Jest to dosyć brutalna ocena, jednak należy mieć w świadomości jedną rzecz.

Klienci kupują i konsumują treści oczami. Jeśli jest coś ładne to przyciągnie uwagę.

Absolutnie nie chodzi tutaj o wyszukane formy czy artyzm, a raczej o podstawy. Słabej jakości rozmazane zdjęcie z podpisem na żółto, zrobiony w paincie to nie jest przyciągająca treść na Facebooku. Posty, w których mamy 20 zdań wielokrotnie złożonych lub teksty z wieloma błędami ortograficznymi i brakiem podstawowej interpunkcji to również rzecz, której należy unikać.

Nic co ludzkie nie jest nam obce, błędy się zdarzają, jednakże w obecnych czasach dostępnych jest mnóstwo narzędzi ułatwiających pracę. Sprawdzanie pisowni, proste programy graficzne, obróbka zdjęć, itp. Warto poświęcić nieco czasu na wyszukanie i nauczenie się obsługi pomocnych aplikacji.

Jak prowadzić fanpage na Facebooku? Będąc przygotowanym.

 

Przeczytaj również: reklama na Facebooku

Nazywają nas Rzeźnikami Internetu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!

Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.

    3. Wymagania

    Jeśli jesteśmy gotowi, aby poświęcić swój czas na ułożenie strategii, zaplanowanie działań i konsekwentne trzymanie się ich, na naukę obsługi prostych programów graficznych to powinniśmy również wiedzieć jakie wymagania ma sam Facebook.

    Na nic zdadzą się nasze starania, jeśli po umieszczeniu postu będzie się źle wyświetlał. Podstawowa sprawa to poznanie rozmiarów miniaturki i cover photo.

    Gdy już wszystko zostanie dobrze ustawione, należałoby zapoznać się z wymogami odnośnie samych postów, które pojawią się na fanpage, a także postów reklamowych. Jest to ważne, dlatego że Facebook może nie uruchomić kampanii reklamowej przez brak spełnienia wymagań.

    Pamiętać również należy, że ponad połowa użytkowników wyświetla posty na urządzeniach mobilnych, więc poszukując informacji na temat odpowiednich rozmiarów zwróćmy uwagę na aktualność danych. Nasze grafiki muszą być również dopasowane do telefonów i tabletów.

    Jak prowadzić fanpage na Facebooku? Będąc świadomym wymagań.

    prowadzenie fanpage na facebooku

    4. Reklama na Facebooku

    Jeśli planujemy działania w social media, które przyniosą korzyści naszej firmie to nie może zabraknąć kampanii reklamowych. Temat ten jest bardzo szeroki.

    Strategia, identyfikowanie odbiorców, typy postów, tworzenie skutecznych kreacji, dobieranie budżetu, lejki sprzedażowe, analiza efektywności i wiele więcej.

    Reklama na Facebooku to jest już nieco bardziej skomplikowany temat niż prowadzenie fanpage, natomiast nie jest to też wiedza tajemna dla wybranych. Spokojnie taką wiedzę możemy nabyć z dostępnych źródeł w internecie lub ze szkolenia z Facebooka.

    Facebook Ads to nie tylko oddzielne kampanie. To również promowanie „zwykłych” postów, które umieszczamy na fanpage’u. Pozwala to zwiększyć zasięgi, dotrzeć do osób spoza naszej grupy fanów, a to dodatkowo stwarza możliwości zdobycia dodatkowych obserwatorów całego profilu firmowego.

    Zatem jak prowadzić fanpage na Facebooku? Będąc widocznym poprzez reklamy.

    5. Marketing na Facebooku

    Jest to bardzo szeroki temat jak zbudować całą strategię marketingową na Facebooka, dlatego zapraszam Cie do oddzielnego artykułu.

    Marketing na Facebooku

    Prowadzenie fanpage – podsumowanie

    Konsekwentnie, z długoterminowym planem, z analizą efektów w danym okresie, z poprawnymi graficznie i ortograficznie postami – to jest podstawowa kwestia jeśli chodzi o prowadzenie samodzielnie profili w social mediach.

    Nikt nie wskaże nam w 100% odpowiedniej dla naszego biznesu drogi, tego co mamy dokładnie robić, pisać i udostępniać. Tak jak w biznesie tak i w prowadzeniu fanpage, ważne jest konsekwentne budowanie wartości, marki, grupy lojalnych odbiorców, którzy otrzymują od nas odpowiednie dla siebie, świeże i angażujące treści.

    Sukcesu nie odniesie się wrzucając przypadkowe obrazki z internetu. Sukcesu nie odniesie się również codziennym torpedowaniem różnymi postami, nawet jeśli pomożemy im płatnym promowaniem.

    Jeśli decydujemy się na samodzielne prowadzenie profilu to należy do tego podejść z pełnym zaangażowaniem i świadomością. Brak przygotowania spowoduje jedynie stratę czasu i pieniędzy. Wtedy lepiej przekazać profil specjalistom lub odbyć szkolenie.

    Autor:
    Tomasz Kapuściński – Head of Social & Design
    (Re)socializuje marki w mediach społecznościowych.

     

    Przeczytaj również inne wpisy w kategorii – Social Media
    Prowadzenie fanpage cennik
    [CASE STUDY] 60 tysięcy odbiorców reklamy na Facebooku za 50 zł
    Sprawdź jakie cuda my robimy z prowadzeniem fanpage
    O co chodzi w marketingu?

    DARMOWY EBOOK

    Zapisz się do naszego Tekstulettera i pobierz darmowego EBOOKA na temat tego jak w końcu poukładać dobrze marketing w swojej firmie.

    Dla subskrybentów rabaty na szkolenia, kursy i inne atrakcje.