Employer branding na LinkedIn

Employer Branding na LinkedIn 

Jak zaangażować pracowników firmy?

Niedoceniana siła pracowników firmy

Jako pracodawca na pewno jesteś świadomy tego, jak ważni są Twoi pracownicy, jak również tego, iż stanowią oni swoistego rodzaju wizytówkę firmy. Warto jednak tutaj pokreślić, że coraz większe znaczenie mają ich działania podejmowane poza godzinami pracy. Przestrzenią, w której spotyka się większość z nas, są portale społecznościowe – takie jak Facebook, Instagram czy król biznesowo-marketingowych możliwości – LinkedIn. To właśnie tam jednym z najważniejszych działań jest employer branding, który pozwala na budowanie wizerunku marki na szereg różnych sposobów. Zgodnie z założeniami marketingu wirusowego nie ma lepszych ambasadorów, aniżeli Twoi zadowoleni pracownicy, prawda? W poniższym artykule wyjaśnimy Ci, czym jest employer branding na LinkedIn i dlaczego warto się nim poważnie zainteresować.

Czym jest employer branding na LinkedIn?

Choć pojęcie to wielu osobom może wydawać się zagadkowe, jest to nic innego, jak budowanie marki pracodawcy. Jednakże, co to może oznaczać dla Ciebie? W praktyce są to wszelkie działania, które powodują kreację konkretnego wizerunku firmy jako pracodawcy.  Trochę takie jak Cię widzą, tak Cię piszą, tyle tylko, że w biznesowym świecie. 

Żyjemy w czasach, w których funkcjonowanie w social mediach jest dla nas codziennością. To tutaj dzielimy się naszymi przeżyciami (także tymi zawodowymi) i nawiązujemy relacje, często również biznesowe. Platformą, która pomaga w zawodowych relacjach i budowaniu swojej kariery jest z całą pewnością LinkedIn. Mówiąc krótko, jest to międzynarodowy portal społecznościowy nastawiony na tworzenie siatki  kontaktów biznesowych i szereg innych działań związanych z rozwojem zawodowym, czy też rynkiem pracy. Więcej informacji o tym, czym jest LinkedIn dla firm i jak zacząć wykorzystywać go w biznesie, znajdziecie w naszym poprzednim artykule jak zacząć wykorzystywać w biznesie LinkedIn lub na naszych szkoleniach LinkedIn.

LinkedIn oferuje mnóstwo możliwości działań, nie tylko w budowaniu naszego własnego wizerunku, ale także naszej marki. Jednym z najważniejszych z nich są działania employer brandingowe. To one pozwalają na ukazanie firmy w korzystnym, rzetelnym a do tego prawdziwym świetle. Oczywiście do dobrego employer brandingu niezbędne są odpowiednie działania PR, na które składa się między innymi zaangażowanie pracowników (ang. employee advocacy) oraz odpowiedni marketing. Takie regularne i przemyślane starania z pewnością zaowocują w dłuższej perspektywie i pozytywnie odbiją się na wizerunku naszej marki.

Employer branding na LinkedIn – dlaczego warto?

Skoro już wiemy, czym jest LinkedIn i budowanie marki, warto to połączyć i pomyśleć o tym, na co wszyscy czekamy, czyli o korzyściach, jakie może przynieść Ci ta fuzja.

Zastanów się, jak często aplikując na stanowisko w konkretnej firmie, zdarzyło Ci się sprawdzać, co na jej temat możesz znaleźć w Internecie lub czytać opinie o niej (zwłaszcza od byłych lub obecnych pracowników)? Jak często pytałeś znajomych, czy może znają kogoś, kto pracuje w firmie X? Wszystko tylko po to, aby dowiedzieć się o niej czegoś więcej.  Takie działania są bardzo powszechne i często mogą zniechęcić lub wręcz odwrotnie, zmotywować potencjalnych kandydatów do złożenia aplikacji w danej firmie. To naturalne, że ufamy  naszym przyjaciołom, rodzinie, a nierzadko też temu, co czytamy w Internecie. Dlatego zdecydowanie warto skupić się na tym, co reprezentuje Twoja marka i zadbać o employer branding na LinkedIn.

Warto mieć na uwadze, że zadowoleni i zaangażowani pracownicy to wizytówka Twoich działań i dobry wizerunek Twojej firmy. Profile osobiste pracowników na LinkedIn, dzięki zasięgom większym niż LinkedIn Company Page, mogą dotrzeć do wielu potencjalnych kandydatów zainteresowanych aplikowaniem na stanowiska, które oferujesz

Marketing wirusowy na LinkedIn

Kreowanie świadomości marki w Internecie

Budowanie marki pracodawcy nie tylko poprzez działania na profilu firmowym, to świetny sposób docierania do osób poszukujących pracy w sposób pasywny, czyli takich, którzy nie poszukają zatrudnienia i nierzadko potrzebują miesięcy, aby zainteresować się daną ofertą czy firmą. Działania employer brandingowe i dobry PR z całą pewnością pozwolą Ci trafić do szerszego grona takich osób w rzetelny i wiarygodny sposób. Faktem i naturalną rzeczą jest, że wiele użytkowników LinkedIn wybiera firmy, w których chcą pracować z tych, które zna i które kojarzy z dobrej i skutecznej komunikacji. Zatem jeśli wizerunek marki jest dobry to połowa sukcesu za nami!

Dodatkowo odpowiedni marketing w mediach społecznościowych pozwoli Ci dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Obserwując, jakie działania podejmuje Twoja firma na LinkedIn, dostrzegą oni wizerunek rzetelnej marki, której pracownicy są aktywni i promują jej działania. Ich zaangażowanie pozwoli pokazać, że Twoja firma to coś więcej niż miejsca pracy.

Nazywają nas Rzeźnikami Internetu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!

Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.

    Jak budować wizerunek marki na LinkedIn?

    Jeśli marketing i działania PR na tej biznesowo-zawodowej platformie są wciąż dla Ciebie zagadką, nic nie szkodzi! Aby wspomóc Cię w budowaniu zaangażowania Twoich pracowników na LinkedIn, przygotowaliśmy kilka wskazówek z tego zakresu. Dzięki nim wspomożesz swoją markę i zadbasz o jej wizerunek. O to nasze krótka powtórka z employer branding.

    Zadbaj o profil swojej firmy na LinkedIn!

    Potraktuj go jako swoją najważniejszą wizytówkę, ponieważ to właśnie tam trafiają osoby, które znalazły Twoje ogłoszenie w zakładce praca. Employer branding musi być zdecydowanie obecny już na tym etapie. To tutaj budujesz pierwsze wrażenie. Zadbaj więc o to, żeby informacje o Twojej firmie były łatwo dostępne, a profil uzupełniony. Bądź aktywny publikując treści, które chcesz, by zobaczyli Twoi obecni i potencjalni pracownicy. Reaguj na wpisy Twoich pracowników – komentuj, doceniaj i wspieraj. Pokaż, że są oni dla Ciebie ważni i wyróżniaj ich zaangażowanie. Dziel się rzetelnymi treściami, które oddadzą Twój ekspercki wizerunek.

    Szkolenie z employer brandingu? Czemu nie!

    Dobre zdjęcie na LinkedIn to nie wszystko. Obecnie potrzeba dużo, dużo więcej by budować rzetelną markę, zarówno swoją prywatną jak i firmową. Jeśli zastanawiasz się, jak zaangażować pracowników, odpowiedź jest prosta – daj im wiedzę! Przygotuj ich i wyjaśnij im, co to jest employer branding i dlaczego jest ważny również dla nich. Zadbaj o to, aby uzupełnili swoje doświadczenie oraz nagłówek zawodowy. Pokaż im możliwości, jakie daje LinkedIn. Edukuj w kwestii publikowania treści i rozwoju. Budowanie zaangażowania pracowników jest Twoim zadaniem, więc postaraj się ich wspierać na każdym etapie działań employer brandingowych.

    Często odpowiednie przeszkolenie jest trudne i warto zaufać ekspertom, którzy prowadzą kursy i szkolenia LinkedIn. W szerszej perspektywie pozwoli Ci to zaoszczędzić czas Twój i Twoich pracowników oraz przynieść mierzalne korzyści w przyszłości.

    Zaangażowanie pracowników na LinkedIn

    Pozwól działać!

    Tak jak pisaliśmy w poprzednim akapicie – zaangażowanie dobrze wyedukowanych pracowników pomaga budować markę. Promocja firmy poprzez działania zatrudnionych w niej osób jest nieoceniona. Employee advocacy ma ogromny wpływ na budowanie świadomości marki i kultury firmy. Pracownik dzielący się wartościami, jakie ona reprezntuje, działa zdecydowanie na jej korzyść i buduje organiczne zasięgi. Pracownik po kursie LinkedIn pomoże Ci świadomie zadbać o Twoją markę poprzez publikowanie, komentarze i budowanie sieci biznesowych kontaktów.

    Działania employer brandingowe – wyznacz cele i plan działania

    Zanim przeszkolisz swoich pracowników z tematów takich jak marketing czy działania PR i sprawisz, że będą bardziej aktywni na LinkedIn, zastanów się, co chcesz osiągnąć. Czym owocować ma budowanie zaangażowania pracowników? Jaki ma być skutek employer brandingu dla Twojej firmy? Co zyskasz, budując markę pracodawcy i jak to osiągnąć?

    Pamiętaj, że do zamierzonych efektów często prowadzi wiele różnych dróg i warto odnaleźć tę, która będzie najlepsza zarówno dla Twojej firmy, jak i jej pracowników. Dobry plan to taki, który pozwoli Ci uniknąć powielania podstawowych błędów konkurencji na rynku. Dzięki niemu zoptymalizujesz swoje działanie w konkretnym czasie. Wykorzystaj więc wiedzę, jaką oferują Ci specjaliści, którzy prowadzą szkolenia LinkedIn. Nie trać czasu na bezowocne działanie i zadbaj o efektywny employer branding  już dziś.

    Employer branding – czy to coś dla mojej firmy?

    Jeśli chcesz, aby zarówno Twoja firma, jak i osoby w niej zatrudnione się rozwijały, to zdecydowanie warto zadbać o budowanie zaangażowania pracowników i planować działania w obszarze employer branding. Warto jednak postawić na dobrą  strategię.  Posiadanie firmowego profilu w social media to w dzisiejszych czasach nie wszystko. Trzeba działać i robić to skutecznie. Odpowiednie działania employer brandingowe na LinkedIn z całą pewnością pomogą Ci budować wizerunek Twojej marki. Warto stawiać na pracowników również w tym aspekcie, ponieważ to oni są wizytówką naszej marki, jak również stanowią podstawę employer brandingu!

    Autor:
    Matylda Ryś – Social Media Specialist
    Niby ryś, a jednak lew Social Media
    TEKSTULETTER

    zapisz się, CO CI SZKODZI

    Uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów, narzędzi, aktualności i wyjątkowych promocji na szkolenia. Raz na jakiś czas wysyłamy ciekawe rzeczy, niedostępne w innym miejscu. Możesz wypisać się, kiedy chcesz. Staramy się o regularność, ale różnie wychodzi  🙂