4 min. czytania | Aktualizacja 01.07.2022 | Jacek Białas
Ile kosztuje szkolenie z marketingu internetowego?
Wiedza oraz kompetencje przyszłością wartości pracownika na rynku pracy
Marketing jest nieodzowną częścią budującą wizerunek każdej firmy. Obecnie przyjmuje on nieco inną formę niż przed laty. Mamy tutaj na myśli wykorzystanie do promowania swojej firmy social media, czy poszerzenie zakresu działalności o branżę e-commerce.
Ten artykuł przeznaczony jest dla osób, które zastanawiają się nad skorzystaniem ze szkoleń marketingowych, dzięki którym dowiedzą się więcej na temat marketingu internetowego.
Czym jest marketing internetowy?
Marketing internetowy należy do gałęzi tradycyjnego marketingu. Jego zakres działalności obejmuje wszelakie działania oraz strategie, które wspierają sprzedaż produktów, usług, czy tworzenie pozytywnego wizerunku danego przedsiębiorstwa w Internecie. Rodzaj tego marketingu stał się popularny nie tylko ze względu na niskie koszty, czy szybki czas zwrócenia inwestycji. Przyczyniły się do tego również rozwój Internetu, zinformatyzowanie społeczeństwa oraz zwiększenie obecności przedsiębiorstw w Internecie.
Komu przydadzą się szkolenia z marketingu?
Każde szkolenie marketingowe przeznaczone jest dla właścicieli firm, managerów, pracowników zajmujących się wizerunkiem firmy w Internecie, freelancerów a także dla każdej osoby, którą interesuje poszerzanie wiedzy z zakresu marketingu internetowego.
Jak wiadomo warto ciągle rozwijać swoje kompetencje, a w szczególności w temacie marketingu internetowego jest to istotne, bo wszystko zmienia się bardzo dynamicznie. Możemy być tak pochłonięci swoimi obowiązkami, że nie będziemy w stanie na bieżąco śledzić wszelkich zmian i nowości, w czym bardzo wydatnie nam pomogą aktualne szkolenia.
Ile kosztują szkolenia?
a) DIMAQ jest międzynarodowym standardem kwalifikacji digital marketingowych. Funkcjonuje od 2015 roku. Definiuje poziom wiedzy oraz kwalifikacji specjalistów pracujących w obszarze marketingu cyfrowego.
W celu uzyskania certyfikatu konieczne jest podejście do egzaminu obejmującego wiedzą z 12 obszarów e-marketingu. Certyfikat jest ważny przez 2 lata, W celu jego przedłużenia konieczna jest recertyfikacja.
Omówimy wybrane 2 kursy oferowane przez specjalistów z DIMAQ:
- Do pierwszego z nich należy „E-COMMERCE Prowadzenie sprzedaży i promocji w internecie”. Szkolenie e commerce proponowane przez DIMAQ przeznaczone jest w szczególności dla osób, które chcą dowiedzieć się, w jaki sposób zaplanować e-handel, poznać charakterystykę polskiego rynku e-commerce, dowiedzieć się, w jaki sposób korzystać z narzędzi marketingowych, które wspierają konwersję na sprzedaż, a także chcących poznać sposób planowania działań reklamowych w oparciu o przepisy prawa, które regulują handel. Cena kursu wynosi 1540 zł netto. Szkolenie odbywa się online przyjmując formę interaktywnego live’u. Kurs obejmuje 15 godzin zajęć z certyfikowanym trenerem DIMAQ i kończy się wydaniem zaświadczeniem o odbyciu szkolenia.
- Kolejnym kursem jest „SOCIAL MEDIA OD A DO Z”. Uczestnicy szkolenia poznają strategie oraz taktyki stosowane w social media, dowiedzą się, w jaki sposób ustanawiać cele oraz KPI w mediach społecznościowych, a także poznają sposób docierania do nowych potencjalnych klientów. Ponadto dowiedzą się jak zaistnieć na Instagramie, YouTubie, Snapchacie, czy Twitterze. Po zakończeniu kursu będą również w stanie sukcesywnie prowadzić komunikację B2B na LinkedIn. Cena kursu wynosi 1000 zł netto i obejmuje 8 godzin szkolenia. Uczestnicy po jego zakończeniu otrzymają zaświadczenie potwierdzające ich udział w szkoleniu.
b) Agencja Tekstura – prowadzimy szkolenia z zakresu marketingu internetowego, grafiki czy sprzedaży. Uczestnicy kursów mogą poznać zasady funkcjonowania social media, Content Marketingu, SEO, czy Google Ads. Specjalizujemy się również w pozyskiwaniu dofinansowań ze środków europejskich na rozwój pracowników w zakresie marketingu.
Omówimy wybrane 2 kursy:
- Pierwszym kursem, jaki omówimy będzie szkolenie Google Ads. W trybie otwartym odbywa się w formie online przez 2 dni. Uczestnicy poznają od zera funkcjonowanie systemu Ads, jak tworzyć kampanie, jak docierać przez wyszukiwarkę, przez strony internetowe czy przez Youtube do potencjalnych klientów. Jego cena wynosi 680 zł netto za osobę. Z kolei w formie dedykowanej dla danego przedsiębiorstwa cena liczona jest indywidualnie dla całej grupy.
- Szkolenie Facebook & Instagram – najbardziej popularne szkolenie. Trenerzy przekażą uczestnikom informacje dotyczące sposobu prowadzenia profili, angażowania odbiorców, wywoływania pozytywnych emocji w odbiorcach oraz tworzenia skutecznej reklamy prowadzonego przedsiębiorstwa. Uczestnicy po zakończeniu kursu będą wiedzieć m.in. jakie dane zbiera Facebook, poznają aspekt psychologiczny, dzięki któremu odbiorcy reagują na dany produkt/usługę w taki, a nie inny sposób, czy poznają taktyki dotyczące budowania wizerunku w sieci. Kurs otwarty w formie online zaplanowano na 2 dni. Obecnie jego koszt wynosi 680 zł netto za osobę.
Nazywają nas Rzeźnikami Internetu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!
Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.
Czy warto?
Odpowiednio wdrożony marketing potrafi znacząco zwiększyć zyski generowane przez daną firmę. Dlatego bardzo ważne jest umiejętne jego wykorzystywanie. Osoby, które zdecydują się na kursy z marketingu internetowego, czyli np. social media, seo, google ads, content marketingu itd, zdobędą niezbędną wiedzę do promowania swojej marki, produktów, usług, wydarzeń.
Pozwoli im to na dotarcie do szerszej grupy odbiorców (a co za tym idzie – dotarcie do większej ilości klientów), zwiększenie zysków, a także spopularyzowanie swojej firmy. Ceny kursów różnią się znacznie od siebie, bo znaleźć można na rynku szkolenia za 100 zł, za kilkaset jak i również za kilka tysięcy.
Niekiedy dostępne są szkolenia dofinansowywane, bądź po obniżonej cenie, dlatego osoby zainteresowane tego typu kursami powinny na bieżąco monitorować dostępność szkoleń o takiej tematyce.