linkedin dla firm

LinkedIn dla firm – jak zacząć wykorzystywać go w biznesie?

Nie tylko dla poszukujących pracy.

Myślisz, że dobrze znasz portal, jakim jest LinkedIn? A czy wiesz, jakie możliwości biznesowe ma on do zaoferowania Twojej firmie? LinkedIn cieszy się bardzo dobrą renomą, dzięki czemu uznawany jest za profesjonalne narzędzie, które wspiera przedsiębiorstwa w sprzedaży internetowej, a także w prowadzeniu rekrutacji. To wpływowa sieć społecznościowa i miejsce, w którym można sukcesywnie rozwijać marketing swojej firmy.

Czym jest LinkedIn?

Na początek słów parę, czym właściwie jest sam LinkedIn, ponieważ wiele osób może kojarzyć to narzędzie wyłącznie z miejscem budowania swojego CV i poszukiwania atrakcyjnej pracy.

Jest to międzynarodowy portal społecznościowy, jaki wykorzystywany jest w celach biznesowo-zawodowych. Odróżnia się on znacząco od powszechnie znanych mediów społecznościowych, ponieważ jego głównym celem jest tworzenie siatki kontaktów biznesowych.

Faktycznie pierwotną ideą było głównie łączenie pracowników i pracodawców oraz ułatwianie procesu rekrutacji. Przedsiębiorstwa prowadziły swoje profile z założeniem budowania marki pracodawcy (employer branding), aby wyszukiwać i zachęcać odpowiednich kandydatów do pracy.

Jednak z czasem LinkedIn stał się miejscem do tworzenia swojej marki osobistej oraz firmowej, głównie z nastawieniem na kontakty B2B. O ile Facebook czy Instagram zachęcają reklamodawców do korzystania z ich usług i zdobywania klientów głównie na rynku B2C, o tyle LinkedIn dla firm z zasady skupia się na budowaniu więzi partnerskich i kreowaniu profesjonalnego wizerunku, co prowadzi do pozyskiwania zleceń firma-firma.

LinkedIn Marketing

Aby prowadzenie profilu na LinkedIn było owocne, musimy zacząć od rozważnego opracowania strategii działania oraz określenia celów biznesowych. W tym przypadku nie ma miejsca na spontaniczność, improwizację i nieprzemyślane działania.

Decydując się na założenie profilu na LinkedIn dla swojego przedsiębiorstwa, zastanów się nad tym, co chcesz osiągnąć. Możliwości jest jak zawsze sporo – możesz zdobywać nowe leady, korzystając z kampanii reklamowych, poszukiwać pracowników do swojego zespołu, budować wiarygodność poprzez wcielanie się w rolę eksperta lub zwiększać świadomość istnienia firmy.

Jeśli już wiesz, co będzie Twoim celem, przemyśl również grupę docelową i w odpowiedni sposób kieruj do niej tworzone treści. Mogą to być osoby poszukujące zatrudnienia, klienci czy potencjalni partnerzy.

Nazywają nas Rzeźnikami Internetu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!

Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.

    Konto firmowe LinkedIn

    Twoja firma nie będzie istniała na LinkedIn, dopóki nie stworzysz dla niej profilu, który przykuje uwagę i zdobędzie cenne zaufanie wśród odbiorców. Skorzystaj z opcji, jaką jest “Stwórz stronę firmową”, określ wielkość swojego przedsiębiorstwa oraz charakter prowadzonej instytucji, a Twoim oczom ukaże się pierwsze nieco bardziej rozbudowane okienko.

    Kreując konto dla biznesu, musisz zacząć od uzupełnienia wszystkich podstawowych informacji na jego temat. Zadbaj o to, jak widzą Cię odbiorcy i przykuj ich uwagę od strony wizualnej. Dołącz do profilu logo firmy, a także zdjęcie główne, które uatrakcyjnią Twoją stronę. Następnie stwórz wartościowy opis swojej firmy, jaki najlepiej podkreśli jej atuty, a także wskaże na wysoką jakość.

    Podawaj konkretne dane, dzięki którym zbudujesz swoją wiarygodność i pokażesz, że nie idziesz na ilość. Zadbaj o to, aby wszystkie pola były uzupełnione wartościową treścią. Pokażesz się odbiorcom z jak najlepszej strony.

    Optymalizacja profilu biznesowego

    W tym miejscu warto wspomnieć także o optymalizacji konta założonego dla przedsiębiorstwa. Nie zaniedbuj aspektu SEO, ponieważ jest on bardzo ważny i pomaga na lepsze dotarcie użytkowników do naszego profilu. Dlatego też zastanów się, jakie słowa kluczowe są najistotniejsze dla Twojego biznesu i cieszą się sporą liczbą wyszukiwań.

    Im lepiej zoptymalizowany profil na LinkedIn, tym większa szansa na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Nasyć swoje konto cennymi słowami kluczowymi, oczywiście dbając nieustannie o jak najwyższą jakość treści. Czego powinna dotyczyć optymalizacja profilu firmowego na LinkedIn?

    ● Umieszczaj frazy kluczowe we wszystkich uzupełnianych nagłówkach

    ● Zawrzyj skuteczne słowa kluczowe w podsumowaniu profilu

    ● Ustaw konto firmowe jako publiczne

    ● Dodaj większą liczbę umiejętności, wyróżniając się na tle konkurencji

    Dbając o te podstawowe elementy, wpływasz pozytywnie na optymalizację profilu biznesowego pod kątem SEO.

    linkedin dla firm

    Komunikacja na LinkedIn

    Pragniesz, aby Twoja marka była jak najbardziej obecna w serwisie LinkedIn i chcesz zrobić wszystko, by cieszyć się rolą eksperta w swojej dziedzinie? Zwróć uwagę na odpowiednią komunikację z potencjalnymi odbiorcami. Masz spore pole do manewru, ponieważ LinkedIn udostępnia wiele miejsc do publikowania treści i budowania relacji z użytkownikami.

    ● Dołączaj do grup, które pasują do Twojej branży i aktywnie się w nich udzielaj

    ● Promuj własne treści

    ● Komentuj i udostępniaj treści tworzone przez inne osoby

    ● Skorzystaj z aktualizacji sponsorowanych – np. promowanie postów poprzez udostępnianie ich na profilach prywatnych

    ● Oznaczaj wartościowe marki oraz ludzi

    ● Wykorzystuj hasztagi pomagające w kategoryzacji treści

    Komunikacja jest niezwykle istotnym elementem prowadzenia profili na wszystkich portalach społecznościowych. To właśnie ona sprawia, że przykuwamy uwagę użytkowników i zachęcamy ich do pozostania z nami na dłużej. LinkedIn to profesjonalne narzędzie, jakie można w skuteczny sposób wykorzystać w marketingu. Wystarczy plan, zaangażowanie oraz determinacja, a stworzymy w sieci wiarygodną wizytówkę swojego przedsiębiorstwa.

    LinkedIn – czy warto?

    Niezależnie od tego, czy jesteś freelancerem, który buduję markę osobistą, czy starasz się pozyskiwać nowe kontakty i leady dla swojej firmy – myślę, że warto. LinkedIn dla firm daje zupełnie inne możliwości niż, np. Facebook czy Instagram, i stanowi świetne uzupełnienie kanałów komunikacji naszego marketingu-mix.

    Pamiętać jednak należy o tym, aby zrobić to z konkretnym, długoterminowym planem. Wejście na LinkedIn dla samego faktu nie ma sensu i czasem lepiej się chwilę wstrzymać, aż będziemy mieli możliwości, niż robić to chaotycznie i bez odpowiedniej organizacji. Ewentualnie można to zlecić Agencji Social Media 🙂

    Autor:
    Tomasz Kapuściński – Head of Social & Design
    (Re)socializuje marki w mediach społecznościowych.
    Jeśli masz czas na czytanie to może zainteresuje Cię:
     Jak samodzielnie projektować grafiki do social media?
    Prowadzenie fanpage – cennik
    TEKSTULETTER

    zapisz się, CO CI SZKODZI

    Uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów, narzędzi, aktualności i wyjątkowych promocji na szkolenia. Raz na jakiś czas wysyłamy ciekawe rzeczy, niedostępne w innym miejscu. Możesz wypisać się, kiedy chcesz. Staramy się o regularność, ale różnie wychodzi  🙂