jak prowadzić instagrama

10 min. czytania | 25.09.2023 | Karol Krasuski

Jak prowadzić Instagrama?

Jak korzystać z Instagrama w celach biznesowych?

Prowadzenie konta na Instagrama może kojarzyć się większości osób z dodawaniem zdjęć z wakacji. Jednak Instagram, podobnie jak inne platformy social media, również umożliwia skuteczne dotarcie do nowych klientów i sprzedaż produktów. Z tego artykułu dowiesz się na czym polega prowadzenie Instagrama i jak to robić efektywnie w swojej firmie.

Dlaczego warto prowadzić konto na Instagramie?

Według danych konto na Instagramie ma ok 10 mln Polaków. Na całym świecie liczba aktywnych użytkowników tej platformy wynosi niespełna 1,3 mld. Główna grupa użytkowników Instagrama, wśród których są w mniej więcej równym stopniu kobiety i mężczyźni, mieści się w przedziale wiekowym 25-35 lat. Jeżeli chodzi o kraj, to Instagram ma najwięcej użytkowników w USA.

Jeżeli Twoja grupa docelowa pokrywa się z podanym wyżej przedziałem wiekowym i nie jesteś jeszcze obecny na Instagramie, to rozważ działanie na tej platformie.

Sprawdź naszą ofertę obsługi social media, a w tym Instagrama.

dlaczego warto prowadzić Instagrama

Konto prywatne, a konto firmowe na Instagramie – jakie są różnice?

Prywatne konto jest przeznaczone dla użytkowników, którzy chcą utrzymywać kontakty ze znajomymi. Dzięki temu mogą obserwować ich aktywność, dodawać zdjęcia, tworzyć Instagram stories czy komentować posty innych użytkowników. Jest ono wystarczające dla osób nastawionych na podtrzymywanie prywatnych relacji ze znajomymi. Podobnie jak w przypadku Facebooka, również i na Instagramie możliwości konta prywatnego pod kątem sprzedażowym są mocno ograniczone.

Konto firmowe, stworzone zostało dla firm i osób, które chcą budować markę i docierać z przekazem do jak największego grona odbiorców. W przypadku konta firmowego łatwiejsze jest dołączenie przez inne osoby do grupy obserwujących, a z kolei możliwość obserwowania konta prywatnego wiąże się z każdorazową akceptacją przez jego właściciela.

Poza tym na firmowym koncie możesz śledzić statystyki. Dzięki temu wiesz kto Ciebie obserwuje, jakie posty cieszą się największą popularnością i kiedy profil jest najchętniej odwiedzany. Uzyskujesz w ten sposób wskazówki jakiego typu posty cieszą się popularnością wśród Twoich obserwujących i na jakie treści warto stawiać w przyszłości.

Kolejną zaletą, jaką ma instagram firmowy jest możliwość prowadzenia płatnych kampanii reklamowych. W ten sposób możesz dotrzeć do konkretnych osób ze swoją ofertą. Podobnie jak w przypadku Facebooka, na reklamę na Instagramie musisz przeznaczyć na to pewne środki finansowe, jednak dzięki temu możesz dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów.

Jak widzisz w przypadku konta firmowego na Instagramie masz dodatkowe narzędzia i możliwości, które ułatwiają promowanie swojej marki i podejmowanie odpowiednich decyzji w działaniach marketingowych. Jeżeli myślisz poważnie o docieraniu do swoich klientów na Instagramie warto skorzystać z tej możliwości.

Jak zmienić profil prywatny w konto firmowe na Instagramie?

.Jeżeli posiadasz konto prywatne możesz zmienić je na firmowe. Jak tego dokonać. Po zalogowaniu na swój profil w prawym górnym rogu znajdziesz menu. Po wejściu wybierz opcję ustawienia, a następnie konto oraz przejdź na konto profesjonalne. Następnie będziesz mógł zdecydować, czy to konto chcesz prowadzić jako firma, czy jako twórca. Pierwsza opcja jest dobra dla biznesów, ponieważ umożliwia dodanie dodatkowych możliwości kontaktu z Twoją firmą jak np. zadzwoń teraz lub wyślij wiadomość. Z kolei opcja prowadzenia konta jako twórca będzie dla Ciebie przydatna, jeśli chcesz budować markę osobistą. Jeśli posiadasz stronę na Facebooku, możesz ją połączyć ze swoim kontem profesjonalnym na Instagramie.

Pamiętaj, ze w każdej chwili możesz zmienić w ustawieniach swoje konto firmowe na prywatne :)

Jak skutecznie prowadzić profil firmowy na Instagramie?

Po utworzeniu konta firmowego, zanim zaczniesz pozyskiwać obserwatorów dopracuj kilka kwestii. Będzie to kosztowało trochę czasu, jednak w przyszłości zaprocentuje i pozwoli Tobie skuteczniej docierać do konkretnych grup klientów i obserwatorów.

Zapisz się do newslettera, a otrzymasz w prezencie:

EBOOKA – „O co chodzi w marketingu?”

33 strony o tym jak wprowadzić proste i skuteczne zmiany w Twojej firmie.

    Utwórz nazwę konta firmowego

    Nazwa konta będzie widoczna dla innych użytkowników i ważne jest, aby jednoznacznie wskazywała do kogo należy dany profil. Jeżeli prowadzisz konto firmowe swojego biznesu to wstaw w tym miejscu nazwę swojej firmy. Jeżeli chcesz poprzez Instagram budować markę osobistą, to wprowadź tutaj swoje imię i nazwisko.

    Dodaj zdjęcie profilowe

    Kolejnym po nazwie istotnym elementem Twojego konta jest zdjęcie profilowe. Jeśli chcesz promować firmę wstaw tutaj logo. W przypadku marki osobistej będzie to Twoje zdjęcie. Pamiętaj o zachowaniu właściwych proporcji oraz wymiarów tej grafiki (700x700px). Zadbaj również o dobrą jakość swojego zdjęcia/logo firmy.

    Uzupełnij bio konta

    Bio na Instagramie to nic innego jak opis konta. Jego stworzenie z pozoru wydaje się proste, jednak aby zrobić to dobrze trzeba poświęcić na to chwilę czasu. Na początku określ, kto jest Twoim klientem i co możesz mu zaoferować. Jeżeli budujesz markę osobistą, dodaj również swoje pasje, którymi będziesz mógł się pochwalić. Teraz musisz pomyśleć w jaki sposób zawrzesz to wszystko co powyżej w 150 znakach, ponieważ dokładnie tyle masz do dyspozycji. Zanim to zrobisz możesz sprawdzić, jak wygląda bio innych marek. Pamiętaj, ze możesz korzystać z emotikon.

    Wstaw link do swojej strony

    Profil firmowy umożliwia dodanie linka do wybranej strony. W przeszłości przez długi czas można było dodać tylko jeden link, jednak obecnie ulega to zmianie. Zastanów się, jaka strona jest dla Ciebie szczególnie ważna pod kątem kierowania na nią ruchu i link do niej dodaj w tym miejscu.

    Ważne: Jeśli posiadasz własną stronę firmową lub konto na innym portalu społecznościowym, gdzie możesz dodać linki, zadbaj o to, aby po utworzeniu konta na Instagramie umieścić tam link do niego. Będzie to w pewien sposób pomocne przy pozyskiwaniu nowych obserwujących.

    Stwórz strategię działania

    Zanim zaczniesz publikować pierwsze posty, przygotuj plan, według którego będziesz to robić. Planowanie postów powinno nawiązywać do tego, co zostało umieszczone w bio. Przykład: Jeżeli prowadzisz restaurację i jednocześnie lubisz podróżować, to Twoje posty powinny przedstawiać codzienne funkcjonowanie restauracji i wyprawy w ciekawe miejsca.

    W jakim języku publikować treści na instagramie?

    Regularność to podstawa

    Podobnie jak w przypadku innych mediów społecznościowych, również na Instagramie liczy się konsekwencja. Samo stworzenie profilu nic nie da. Dodawaj na Instagramie posty edukacyjne i wnoszące wartość. Dodatkowo aktywnie obserwuj innych użytkowników, komentuj dodawane przez nich posty.

    O czym musisz pamiętać prowadząc profil na Instagramie?

    Przede wszystkim zapamiętaj, że media społecznościowe trochę różnią się między sobą pod kątem treści i sposobu komunikacji. Użytkownicy Instagrama szczególnie cenią sobie budowanie relacji. Bardziej interesuje ich drugi człowiek i to jak wygląda jego życie, niż sam produkt. Dlatego strategia prowadzenia konta powinna uwzględniać również codzienne pokazywanie ludzi podczas pracy w Twojej firmie, a nie tylko same produkty i wezwania do zakupu.

    Niektórzy twórcy mogą pochwalić się setkami tysięcy lub milionami obserwujących. Na pierwszy rzut oka taka liczba robi wrażenie, jednak w tym przypadku ważniejsza od ilości jest jakość relacji ze swoją społecznością.

    Na profilu firmowym powinny pojawiać się atrakcyjne treści, najlepiej w formie dobrej jakości zdjęć, grafik i wideo, które będą ciekawe dla społeczności. Obecnie na Instagramie cenionym sposobem komunikacji z odbiorcami są krótkie wideo i Instastories. Tylko w ten sposób będzie możliwe skuteczne promowanie strony firmowej i docieranie do nowych klientów.

    Prowadzenie Instagrama, podobnie jak i profili w pozostałych mediach społecznościowych, wymaga czasu, konsekwencji oraz wiedzy o zmieniających się trendach. Jeżeli nie masz czasu, aby to robić osobiście, może Ci w tym pomóc agencja social media.

    o tym pamiętaj prowadząc instagrama

    Podsumowanie

    Chociaż z pozoru może wydawać się, że publikowane posty na Instagramie z życia codziennego nie mają zbyt dużej wartości, to jednak ten kanał ma duży potencjał marketingowy. Konto firmowe z odpowiednio dobraną nazwą, wysokiej jakości zdjęciem profilowym, dobrze przygotowanym opisem oraz regularnie publikowanymi treściami może pomóc dotrzeć do nowych odbiorców.

    Jeżeli chcesz lepiej wykorzystać potencjał marketingowy Instagrama oraz powiązanego z nim Facebooka, sprawdź szkolenie Facebook i Instagram. Dowiesz się jak skutecznie wykorzystać możliwości tych social media w swoim biznesie i zwiększyć zyski.

    agencja social mediaAutor:
    Karol Krasuski – Content Specialist
    O co chodzi w marketingu?

    DARMOWY EBOOK

    Zapisz się do naszego Tekstulettera i pobierz darmowego EBOOKA na temat tego jak w końcu poukładać dobrze marketing w swojej firmie.

    Dla subskrybentów rabaty na szkolenia, kursy i inne atrakcje.