jak założyć stronę na facebooku

10 min. czytania | 20.06.2023 | Karol Krasuski

Jak założyć stronę na Facebooku?

I czy warto to zrobić?

Facebook to bez wątpienia jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, który posiada duży potencjał marketingowy. Firmy korzystają z możliwości Facebooka, aby pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać z nimi kontakt.

Jeżeli prowadzisz biznes i nie masz jeszcze strony na Facebooku, to mocno blokujesz jego rozwój. Przeczytaj i dowiedz się jak założyć stronę na FB.

Czy warto mieć stronę na Facebooku?

Zanim założysz stronę swojej firmy na Facebooku, powinieneś zastanowić się, czy faktycznie jej potrzebujesz, aby docierać do swoich klientów. Jeżeli prowadzisz lokalny biznes usługowy stacjonarny, w którym osobiście świadczysz usługi, masz już grupę stałych klientów regularnie kupujących u Ciebie oraz uzyskujesz zadowalające przychody to raczej nie potrzebujesz strony na Facebooku.

W każdym innym przypadku warto założyć fanpage firmy. Jeżeli Twoja działalność opiera się na sprzedaży produktów lub świadczeniu usług przez internet, a w przyszłości planujesz skalować swój biznes, to strona na Facebooku jest wręcz niezbędna. Nie musi być ona głównym narzędziem komunikacji, z powodzeniem może stanowić uzupełnienie firmowej strony internetowej lub innych kanałów w mediach społecznościowych.

jak założyć stronę na facebooku

Czy muszę założyć stronę na Fb jeśli mam prywatne konto?

Prywatne konto jest przeznaczone dla zwykłych użytkowników, którzy chcą utrzymywać kontakty ze znajomymi, obserwować ich aktywność, udostępniać swoje prywatne zdjęcia, wiadomości, komentować. Jest ono wystarczające dla osób, których celem rozrywka oraz podtrzymywanie prywatnych relacji ze znajomymi. Profil prywatny co prawda daje pewne możliwości, aby promować swoją działalność, jednak są one mocno ograniczone.

Konto firmowe, inaczej strona firmowa lub fanpage jest dedykowane firmom, organizacjom oraz osobom publicznym, które chcą budować markę osobistą jak np. artyści, sportowcy, eksperci. Fanpage nie ma ograniczeń co do liczby fanów, w przeciwieństwie do prywatnego profilu.

Następną przewagą strony jest możliwość śledzenia statystyk strony. Dzięki temu narzędziu Facebooka mamy wiedzę ile osób odwiedziło naszą stronę, jakie posty cieszą się największą popularnością. Daje to nam cenną wiedzę, jakie treści należy tworzyć w przyszłości oraz do kogo konkretnie je kierować.

Kolejną zaletą strony na Facebooku jest możliwość prowadzenia płatnych kampanii reklamowych. W ten sposób możesz dotrzeć do konkretnych osób ze swoją ofertą. Wiąże się to oczywiście z pewnymi wydatkami finansowymi, jednak dobrze przygotowana reklama na Facebooku jest jednym z najtańszych sposobów na pozyskanie klientów zainteresowanych naszym produktem.

Firmy sprzedające produkty przez Internet, dzięki swojej stornie na Facebooku, mogą utworzyć sklep. Dzięki takiemu rozwiązaniu można prowadzić sprzedaż internetową bez konieczności zakładania sklepu firmowego, albo połączyć sprzedaż na Facebooku ze swoimi innymi kanałami e-commerce.

Jeżeli zależy Ci w przyszłości na budowaniu firmy i jej skalowaniu z wykorzystaniem płatnej reklamy, a także dostępie do szczegółowych danych oraz braku ograniczeń to strona będzie lepszym wyborem.

Jak stworzyć stronę na Facebooku?

Już wiesz dlaczego warto mieś stronę na Facebooku. Zanim przystąpisz do założenia swojej nowej strony, zapoznaj się z aktualnym regulaminem platformy. Są w nim zawarte wytyczne dotyczące stron, działań reklamowych, a także sytuacji, w których Facebook może zablokować konto lub je usunąć.

Żeby zrobić stronę na Facebooku musisz posiadać konto prywatne i zalogować się na nim. Bez konta prywatnego nie możesz założyć konta firmowego. Kolejnym krokiem jest wybór w menu po lewej stronie opcji strona internetowa, a następnie utwórz nową stronę.

Sprawdź nasze szkolenie Facebook i Instagram

Nazywają nas Rzeźnikami Marketingu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!

Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.

    Dodaj kategorie i nazwę strony

    Następnie musisz wybrać kategorie, które najlepiej opiszą twoją stronę. Ważne, aby były one związane z branżą, w której prowadzisz swoją działalność. Po wpisaniu w wyszukiwarce pierwszych liter otrzymasz podpowiedzi, z których możesz korzystać podczas wyboru. Facebook umożliwia wpisanie maksymalnie 3 kategorii.

    W kolejnym kroku musisz pomyśleć nad nazwą swojej strony. Można w tym miejscu wpisać samą nazwę firmy, jednak lepszym pomysłem będzie jej rozszerzona wersja. Nazwa strony powinna zawierać słowa kluczowe, najlepiej związane z branżą w jakiej działasz. Poza tym możesz również podać misję lub hasło przewodnie swojej firmy. Dzięki temu już od początku swojej działalności na Facebooku masz szansę wyróżnić się na tle konkurencji.

    Dodaj adres strony internetowej oraz lokalizację

    Następnie Facebook przekieruje Cię do miejsca, w którym możesz podać swoją stronę internetową. Warto skorzystać z tej możliwości, ponieważ będzie to dodatkowy.

    Jeżeli prowadzisz biznes stacjonarny i wybrałeś wcześniej odpowiednie kategorie, Facebook umożliwi Ci dodanie adresu Twojej firmy. Uzupełnij go, aby Twoi klienci mogli łatwiej do Ciebie dotrzeć.

    Dodaj zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle

    W kolejnym kroku dodaj zdjęcia profilowe i w tle. W zdjęciu profilowym strony najczęściej umieszczane jest logo firmy. Jeżeli budujesz markę osobistą, to wstaw swoje zdjęcie podkreślające Twój profesjonalizm. Zdjęcie w tle umożliwia przekazanie odbiorcom strony,

    Ważne: sprawdź jakie są aktualne wymiary grafik na Facebooku i wstaw zdjęcie odpowiedniej wielkości. Inne wymiary mogą spowodować złe wyświetlanie grafik na stronie.

    Pamiętaj, że po utworzeniu firmowego fanpage możesz w każdej chwili zmienić nazwę strony, dodać zdjęcie profilowe oraz uzupełnić wszystkie pominięte pola podczas tworzenia.

    W tym momencie możesz wybrać opcję gotowe i masz utworzoną stronę firmową:).

    zakładanie strony na facebooku

    Jak założyć stronę na fb – konfiguracja nowej strony

    Po utworzeniu strony na Facebooku warto poświęć czas, aby ją do końca skonfigurować. Dzięki temu ułatwisz sobie późniejsze docieranie do ludzi zainteresowanych Twoją ofertą.

    Dodaj krótki opis swojej strony

    Postaraj się w 2-3 zdaniach zawrzeć najważniejsze informacje dla Twoich klientów. Zadbaj o to, aby opis był nieszablonowy i trafił do grupy odbiorców strony, komunikując im czym się zajmujesz.

    Ustawienia dedykowane kategorii strony

    W kolejnym kroku możesz skonfigurować kolejne ustawienia i opcje dla swojej strony. Będą one odpowiadały wcześniej wybranym kategoriom strony. W przypadku restauracji będzie to np. możliwość złożenia zamówienia przez telefon, lokalizacja, godziny otwarcia.

    Dodaj administratora strony

    Możesz dodać administratora strony, który będzie odpowiadał za prowadzenie strony firmowej. Kliknij w zakładkę ustawienia i wybierz opcję role na stronie. W tym miejscu wskażesz osoby odpowiedzialne za zarządzanie stroną oraz nadasz im uprawnienia.

    Jak promować stronę firmową?

    Założenie strony firmowej to dopiero pierwszy krok w zdobywaniu klientów. Teraz musisz zadbać o prowadzenie fanpage. Co to znaczy? Na stronie firmy powinny pojawiać się atrakcyjne treści, najlepiej w formie grafik i wideo, które będą ciekawe dla społeczności. W przeszłości liczyły się polubienia strony. Obecnie ważniejsza jest komunikacja ze swoją społecznością w komentarzach. Tylko w ten sposób będzie możliwe skuteczne promowanie strony firmowej i docieranie do nowych klientów. Musisz wiedzieć, że samo założenie strony firmowej na fb nic nie pomoże, jeśli będzie ona

    Jednak w przypadku sprzedaży samo publikowanie treści to za mało. Równie ważna jest reklama na facebooku. Dzięki skutecznie przeprowadzonej kampanii reklamowej Facebook Ads możesz stosunkowo niewielkim nakładem środków finansowych dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców i pozyskać klientów na swoje produkty. Musisz jednak wiedzieć, że nieumiejętne przeprowadzenie kampanii reklamowej może kosztować, a efekty w postaci dokonanych zakupów będą słabe.

    Prowadzenie strony w mediach społecznościowych jest zajęciem wymagającym czasu, konsekwencji oraz wiedzy o trendach, które się zmieniają. Jako osoba prowadząca biznes doskonale wiesz jak wiele różnych obowiązków jest z tym związanych. Z powodzeniem możesz zlecić prowadzenie firmowego fanpage agencji reklamowej, która się w tym specjalizuje.

    Podsumowanie

    Prywatnie możesz lubić korzystać z Facebooka lub nie, jednak prowadząc biznes musisz brać pod uwagę różne możliwości docierania do swoich klientów. Korzystanie z social media, w tym ze strony na Facebooku jest dla zdecydowanej większości firm koniecznością. Aby założyć stronę firmową trzeba posiadać konto prywatne, a następnie wypełnić kolejne pola formularza rejestracyjnego wprowadzając dane, które podpowiada Facebook. Warto dokładnie uzupełnić dane w profilu firmowym, będzie to pomocne podczas kolejnych działaniach marketingowych.

    Jeśli potrzebujesz pomocy to skontaktuj się z nami i umów się na konsultacje.

    Autor:
    Karol Krasuski – Content Specialist
    O co chodzi w marketingu?

    DARMOWY EBOOK

    Zapisz się do naszego Tekstulettera i pobierz darmowego EBOOKA na temat tego jak w końcu poukładać dobrze marketing w swojej firmie.

    Dla subskrybentów rabaty na szkolenia, kursy i inne atrakcje.