fbpx
strony www siedlce

Strona internetowa dla małej firmy

Strona internetowa dla firmy, niezależnie od jej wielkości, to w obecnych czasach prawdziwy "must have". Bo gdzie szukać informacji o danej firmie, jak nie w internecie? 

strona internetowa dla małej firmy

W Polsce istnieje ponad 2 miliony przedsiębiorstw, a większość z nich to małe i średnie firmy. Na rynku lokalnym znajdziemy mnóstwo małych przedsiębiorstw, firm produkcyjnych, handlowych i usługowych, których obszar działalności nie wykracza poza dany obszar, dzielnicę lub poza teren miasta.

W związku z tym małe firmy nie mają potrzeby inwestowania dużych nakładów w reklamę przez niewielki zasięg, natomiast pewne formy informowania o swojej działalności są jak najbardziej wskazane. Takim najistotniejszym elementem "układanki reklamowej" jest strona internetowa, od której powinniśmy zaczynać start w biznesie.

W obecnych czasach wszystkiego szukamy w wyszukiwarce Google (rzadziej Bing, Yandex, itp), a więc jeśli nas tam nie ma to tracimy potencjalnie sporą liczbę klientów. Strona internetowa dla małej firmy daje wiele korzyści, takich jak np:

  1. Wizytówka w internecie

  2. Prezentacja informacji o firmie

  3. Kanał komunikacji z klientem

  4. Prezentacja produktu, usługi lub korzyści

  5. Responsywna strona internetowa dla małej firmy

  6. Pozycjonowanie

  7. Automatyzacja marketingu i procesów

Wizytówka w internecie

 

Jest to chyba najważniejszy atut posiadania własnej strony internetowej. Jak często szukasz interesującej Cię usługi lub produktu w internecie, ale w Twoim sąsiedztwie? Czasy książek telefonicznych już minęły, również szukanie ogłoszeń i firm w miejskiej gazecie powoli przemija.

W obecnych czasach wszystkiego szukamy w internecie. Hydraulik, mechanik, kosmetyczka, kwiaciarnia, drukarnia, sklep całodobowy, biuro rachunkowe, apteka, weterynarz, stomatolog, fryzjer, pralnia chemiczna, sklep z garniturami, itd.

Zastanów się, gdzie w pierwszej kolejności będziesz szukał informacji? Ja jeśli miałbym szukać kogokolwiek z wyżej wymienionych to posłużyłbym się z pewnością wyszukiwarką w internecie i wydałbym pieniądze w jednej z odnalezionych przez przez Google'a firm.

Być może istnieje więcej przedsiębiorstw w mojej okolicy, które są w stanie rozwiązać problem, jednak w chwili występowania takiej potrzeby, (szczególnie jeśli zależy mi na czasie), tych firm dla mnie nie ma i nie zastanawiam się czy są. Nie mogę ich znaleźć w internecie, więc wybieram to co znalazłem. Bardzo proste.

Prezentacja informacji o firmie

 

Strona internetowa dla małej firmy spełnia funkcję zbioru najważniejszych informacji. Dni i godziny otwarcia, mapa dojazdu, numer telefonu, email i wszystko co może być potrzebne klientowi, aby móc wykonać pierwszy kontakt. Jeśli użytkownik strony znajdzie nas w internecie i zdobędzie informacje dla niego istotne, czyli gdzie jest firma, w jakich godzinach jest otwarte i czy ofercie znajdzie to czego szuka, to już niewiele brakuje aby zdobyć nowego klienta.

Jeśli nie chcemy lub nie ma takiej potrzeby, aby strona www naszej firmy była zbyt rozbudowana, to mimo tego warto zrobić wersje podstawową – wizytówkę, tylko po to aby udostępnić potencjalnym klientom najważniejsze informacje odnośnie lokalizacji i danych kontaktowych. No i po to, aby nasza firma zaistniała w internecie.

strona www dla firmy

Kanał komunikacji

 

Strona internetowa daje możliwość podłączenia czata lub wtyczki do Messengera oraz umieszczenia formularza kontaktowego. Pozwala to odbiorcom naszej strony na bezpośredni kontakt bez potrzeby żywej interakcji z drugim człowiekiem. Wydaje się to dziwne? Jednak czasami, z psychologicznego punktu widzenia, udostępnienie takiej opcji jest dla wielu klientów bardzo istotne, szczególnie dla osób introwertycznych lub analizujących na spokojnie każdy aspekt oferty. Nie każdy lubi dzwonić i pytać o coś, co mogłoby być napisane w internecie.

Jeśli przed zakupem jest możliwość napisania na czacie lub messengerze i szybkiego uzyskania informacji to potencjalny klient może z tego skorzystać, żeby potem w spokoju zastanowić się. Jeśli takiej opcji nie będzie, to wtedy taka osoba nie zadzwoni ani nie przyjedzie osobiście, tylko wybierze inną firmę, gdzie będzie miał możliwość szybkiego uzyskania informacji w wersji elektronicznej.

Być może są to odosobnione przypadki, jednakże warto powalczyć o każdego klienta, szczególnie że opcja czatu, messengera lub formularza nie jest ani czasochłonna ani kosztowna i powoli staje się normą.

Prezentacja produktu, usługi lub korzyści

 

Strona internetowa firmy to w przenośni "wirtualna tablica ogłoszeniowa". Mamy możliwość umieszczenia treści zachęcających odbiorców strony do wybrania naszej firmy i oferty (treści sprzedażowe). Potencjalny klient, jeszcze przed wykonaniem jakiegokolwiek działania, może zostać przekonany do zakupu poprzez sam pobyt na naszej stronie internetowej i konsumpcje treści.

Naszą "bronią" w walce o klienta przez stronę www są teksty, grafiki, zdjęcia, animacje, filmiki, oferty specjalne, kody promocyjne, itp.

Na stronie www firmy rozpoczynamy proces zakupowy jeszcze zanim wejdziemy w bezpośrednią kontakt z potencjalnym klientem. Dlatego też strona internetowa pracuje 7 dni w tygodniu, 24 godziny. Jeśli klient wejdzie na stronę to musimy zrobić jak najwięcej, aby przekonać go do naszej oferty.

Responsywna strona internetowa dla małej firmy

 

Według najnowszych badań więcej niż 60% wyświetleń stron internetowych odbywa się na telefonach i tabletach. Tak jak na komputerze, użytkownicy internetu szukają firm korzystając z przeglądarki na urządzeniach mobilnych, a więc jeśli nasza strona www jest responsywna, czyli dopasowuje się do różnych rozdzielczości i ekranów, to właśnie zdobyliśmy dużą przewagę nad konkurencją, która tego nie ma.

Nie dość że zostaniemy odnalezieni w wyszukiwarce na telefonie lub tablecie, to również odbiorca otrzyma treść i informacje, tak jakby przeglądał stronę na laptopie/komputerze stacjonarnym. Brak strony responsywnej to duży problem, bo wszystko może się rozjeżdżać, przewijanie i powiększanie jest uciążliwe, dosyć często nie da się jej po prostu wyświetlić Obecnie responsywna strona internetowa naszej firmy to "must have".

strona internetowa dla firmy

Pozycjonowanie

 

Posiadanie strony www to tylko początek. Posiadanie profesjonalnej, zoptymalizowanej pod SEO i responsywnej strony internetowej to zupełnie inna sprawa. Często spotykamy się z podejściem, że "przecież ja mam już stronę". Jeśli chcemy skutecznie pozyskiwać nowych klientów i korzystać z wszystkich nowoczesnych funkcjonalności strony internetowej to musimy podejść do tematu kompleksowo.

Stworzenie odpowiedniej strony w wielu przypadkach pozwoli na wybrane słowa kluczowe zdobyć korzystne pozycje wyszukiwarce Google, a także zapewni nam podstawy do kolejnych działań pozycjonerskich. Lokalnie ma to szczególne znaczenie, dlatego że szukając konkretnych produktów lub usług, szybka i zoptymalizowana strona internetowa pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Dobrze skonfigurowana wizytówka Google dodatkowo wyświetli firmę na mapach, które dopasują użytkownika po lokalizacji. Jest to drogą, którą obecnie powinna podążać każda firma, być możliwie najwyżej w wyszukiwarce.

Automatyzacja marketingu i procesów

 

Rozwiązania które automatyzują przekazywanie istotnych dla klienta informacji, usprawniające proces obsługi, a także procesy sprzedażowe i posprzedażowe. Do takich automatyzacji należą np. kalendarze z wydarzeniami, systemy rezerwacji, aktualne menu dla lokali gastronomicznych (dania dnia, menu sezonowe, itp.), systemy umawiania wizyt z aktualnymi wolnymi terminami, systemy mailingowe dla zapisanych do newslettera i wiele więcej.

Użytkownik z poziomu strony internetowej uzyskuje informacje lub dokonuje rezerwacji bez potrzeby pisania wiadomości czy wykonywania telefonu. Znacznie ułatwia to potencjalnym klientom wybór naszej firmy, jak również usprawnia procesy posprzedażowe.

Świat idzie do przodu, coraz więcej klientów korzysta nie tylko z internetu, ale również z urządzeń mobilnych. Dziennie w wyszukiwarce Google pojawiają się miliony zapytań. Warto połączyć te dwa fakty i stworzyć nowoczesną, responsywną i dopasowaną do naszego przedsiębiorstwa stronę www.

Podobno kto stoi w miejscu ten się cofa. Należy pamiętać, że strona internetowa dla małej firmy to taki nasz pracownik, który pracuje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

szkolenie seo content marketing

Krzysztof Raźniak

CEO & E-marketing Manager

Sprawdź również

 

Tworzenie stron www


Polecane artykuły

reklama na facebooku case study

60 tysięcy odbiorców reklamy na Facebooku za 50 zł [CASE STUDY]

Jak sprawić, aby nasza reklama była klikalna? Co...

tworzenie logo firmy

Tworzenie logo

Tworzenie logo firmy to dla wielu grafików ulubio...

otwarcie firmy

Otwarcie działalności gospodarczej a reklama

Otwarcie działalności gospodarczej to bardzo eks...

błędy na stronie www

5 najczęstszych błędów na stronie www

Czy zastanawiałeś się kiedyś czemu, szukając ...

strony internetowe siedlce strony www siedlce
Scroll Up