Do założenia konta Google Ads najlepiej wykorzystać konto Gmail. Jeśli go nie mamy, to proponuję je założyć i używać również do innych usług Google, takich jak np. Analytics, Search Console, Tag Manager, Youtube itp. Ułatwi to nam pracę jeśli wszystko będziemy mieli pod ręką (czyli pod jednym loginem i hasłem). Często spotykałem się z sytuacją, gdzie było wiele różnych loginów do usług Google, nikt nie pamiętał co jest do czego, kto ma dostęp, gdzie są hasła itd.
Tryb eksperta
Po wpisaniu loginu i hasła pojawi nam się ekran nowego konta. W tym miejscu proponuję przejść od razu w „tryb eksperta” klikając odpowiedni przycisk na dole. Ten tryb pozwala na pełną swobodę przy konfiguracji i ustawianiu reklam. Jeśli tego nie zrobimy to system przejdzie w tryb uproszczony, gdzie będziemy otrzymywać sugestie ustawienia reklam w prosty i szybki sposób, ale bardzo nieskuteczny i często powodujący przepalanie budżetu. Bardzo szybko można zrazić się do Google Adsów w takim wypadku, co jest wielką szkodą biorąc pod uwagę ogrom możiliwości, jakie ten system daje jeśli wiemy co robimy.
Konto bez kampanii
Po przejściu do kolejnego kroku proponuję kliknąć przycisk „utwórz konto bez kampanii” i przejść do uzupełnienia reszty informacji na koncie, w szczególności do połączenia z Google Analytics i do ustawienia konwersji (czy to będą zaciągnięte z GA czy stworzone odrębnie, np. poprzez Tag Manager). Możemy zacząć od razu ustawiać pierwsza kampanie, ale wciąż będziemy musieli później wszystko uzupełnić, a nie mając konwersji przypisanych do konta będziemy musieli wrócić do kampanii i je ustawić.