fbpx
strony www siedlce

Otwarcie działalności gospodarczej a reklama

Otwarcie działalności gospodarczej to bardzo ekscytujący i wprowadzający dużo zmian do życia krok. Z jednej strony, jeśli pracowaliśmy na etacie, porzucamy stałą pensję i otwieramy firmę, co do której w większości przypadków nie ma żadnych stuprocentowych gwarancji. Z drugiej natomiast zyskujemy niezależność, swobodę działania oraz, niekiedy, spełnienie marzeń.

otwarcie firmy

Niezależnie od naszej sytuacji przed, powodów dla których otwieramy działalność gospodarczą i przewidywań co do przyszłości należy wykonać kilka podstawowych kroków.

Poza założeniem formalnym firmy, załatwieniem spraw urzędowych, przystosowaniem lokalu, itp pomyśleć musimy o zdobyciu pierwszych klientów. Pomijam oczywiście sytuacje, w których przenosisz się z etatowej pracy na działalność, aby dalej wykonywać usługi dla byłego pracodawcy.

"Otwarcie działalności gospodarczej wymusza wykonanie szeregu działań promocyjnych i reklamowych, aby zaistnieć na rynku chociaż w minimalnym stopniu. Bez reklamy po prostu nikt o nas się nie dowie."

Jeśli myślimy o biznesie poważnie, chcemy się rozwijać i płacić podatki, to niestety czasy, w których wystarczyło zrobić komuś znajomemu coś dobrze i tanio, a on nas polecił dalej przeminęły. Istnieją branże, gdzie polecenia wciąż mają się dobrze i nie potrzebujemy żadnej reklamy, aby mieć klientów, ale ilu przedsiębiorców z tysięcy otwierających się firm rocznie może polegać wyłącznie na tej formie promocji?

Otwarcie działalności gospodarczej z własnym kapitałem początkowym lub dofinansowanie z urzędu pracy na założenie firmy daje nam pewne pole manewru. Posiadając jakiś budżet na reklamę powinniśmy się zastanowić w jaki sposób będziemy pozyskiwać klientów i kto jest naszą grupą docelową.

Standardowo mając własną firmę warto posiadać wizytówkę z danymi kontaktowymi, bo to najtańsza i zarazem najprostsza forma reklamy. Na co przeznaczyć pozostałe środki, co jest skuteczne i uniwersalne?

Własna strona internetowa

Obecnie zakładanie firmy według mnie, poza niektórymi wyjątkami, bez posiadania własnej strony www jest nieco nierozsądne. Tracimy po prostu potencjalnych klientów. Nawet w sytuacjach, w których w jednoosobowej działalności jest ograniczona podaż pracy i możliwości "produkcyjne", a my już na otwarcie działalności mamy pełne ręce roboty warto stworzyć stronę internetową dla firmy. Czemu?

Bo obecność w internecie może zagwarantować nam pewien stały poziom nowych klientów. Może to być z działań pozycjonerskich i wyszukiwarki Google, może być z reklam lub social media, a także innych źródeł.

Jeśli zwyczajnie nie jesteśmy w stanie wszystkich obsłużyć, to mamy możliwość podniesienia ceny. Natomiast jeśli w pewnym momencie skończą się nam zlecenia z polecenia, to pozostaje nam wciąż dodatkowy kanał dotarcia, jakim jest własna strona internetowa. Zainwestowaliśmy raz, a korzystamy przez cały czas, coś w rodzaju ubezpieczenia.

Strona internetowa dla firmy spełnia również funkcje ogólnodostępnej wizytówki w internecie. Załóżmy, że otwarcie działalności gospodarczej to dla nas tylko formalność, mamy wielu klientów i nie martwimy się o ilość zamówień. Nie tworzymy żadnej formy reklamy, żadnego odnośnika w formie drukowanej czy wirtualnej.

Korzystamy z poleceń kolegów, znajomych i sąsiadów. Gdy jednak mija czas, a nasz mały rynek już się wyczerpał to łatwiej polecić nas komukolwiek mówiąc krótko "znajdź firmę X na guglu", niż gdy ktoś musi komuś o nas odpowiadać, szukać numeru, umawiać, pokazywać zdjęcia realizacji itd.

Własna strona internetowa będzie wygodną formą do zapoznania się z ofertą i znalezienia numeru kontaktowego w dogodnym czasie. Dodatkowo profesjonalna, responsywna strona www uwiarygodni nas w oczach potencjalnych klientów, czy pochodzić będą z polecenia czy nie.

Marketing internetowy w małej firmie

W kontekście pytania zadanego na początku tekstu - na co wydać dodatkowy budżet podczas otwierania działalności gospodarczej? Na reklamę internetową! 

Reklamy w wyszukiwarce oraz sieci reklamowej Google, social media z płatnymi kampaniami (Facebook, Instagram, LinkedIn), content marketing, youtube, blogerzy, influencerzy, a także masa innych działań. To wszystko nie jest zarezerwowane tylko dla dużych graczy.

Ba, to wszystko służy tak samo dużym firmom jak i małym. Jeśli dopiero otwierasz działalność gospodarczą, to jak najbardziej polecam skłonić się ku marketingowi internetowymi. Prowadzić można go samodzielnie i na niskich budżetach testować odpowiednie dla siebie rozwiązania.

Otwarcie działalności gospodarczej to ekscytujący początek przygody. Czasem trudnej, żmudnej i męczącej, ale z pewnością satysfakcjonującej i perspektywicznej. Wyruszanie w podróż zawsze wymaga pewnych przygotowań i zabrania ze sobą odpowiednich rzeczy, bo nie wiemy jak się wszystko potoczy. Dlatego warto pamiętać o reklamie, nawet jeśli wydaje nam się, że mamy masę klientów i nic złego nam się nie stanie.

szkolenie seo content marketing

Krzysztof Raźniak

CEO & E-marketing Manager


Polecane artykuły

reklama na facebooku case study

60 tysięcy odbiorców reklamy na Facebooku za 50 zł [CASE STUDY]

Jak sprawić, aby nasza reklama była klikalna? Co...

tworzenie logo firmy

Tworzenie logo

Tworzenie logo firmy to dla wielu grafików ulubio...

otwarcie firmy

Otwarcie działalności gospodarczej a reklama

Otwarcie działalności gospodarczej to bardzo eks...

błędy na stronie www

5 najczęstszych błędów na stronie www

Czy zastanawiałeś się kiedyś czemu, szukając ...

strony internetowe siedlce strony www siedlce
Scroll Up