dodawanie firmy do google maps

Dodawanie firmy do Google Maps – krok po kroku [instrukcja]

Firma w Google Maps to podstawa działań lokalnych

Wizytówka Google Maps to jedno z podstawowych działań, jakie powinniśmy zrobić jeśli chodzi działania w internecie. Firma w Google Maps to duży plus do pozycjonowania i niesamowite ułatwienie dla klientów. Poniżej krok po kroku przedstawiam jak wygląda dodawanie firmy do Google Maps.

Firma w Google

Zacząć należy od tego czy masz konto na gmail. Jeśli nie to polecam je założyć.

Nie musisz z niego korzystać jeśli chodzi o pocztę gmail, natomiast brak takiego konta uniemożliwia nam działania w systemie Google, do którego należą również Analytics, Ads i wiele innych.

Czy nam się to podoba czy nie, firma w Google to w obecnych czasach jest podstawa wielu działań.

Zakładanie konta na gmail jest bardzo proste i zajmie Ci tylko chwilę. Login nie jest tak bardzo istotny jeśli nie będziesz korzystał z poczty, natomiast całe konto będzie przez Ciebie używane więc lepiej jak będzie mało skomplikowany. Tak samo i hasło.

Gdy już założysz konto, zapiszesz dane do logowania to przejdź do kolejnego kroku.

Nazywają nas Rzeźnikami Internetu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!

Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.

    Wizytówka Google Moja Firma

    Obecnie nie da się zrobić wizytówki w Google Maps bez stworzenia profilu Google Moja Firma. Jest to swoisty system do zarządzania naszymi danymi, które agreguje i wyświetla wyszukiwarka. Wizytówka Google Moja Firma pozwala, poza dodaniem lokalizacji Google Maps, na dodanie nieco treści, opisów, zdjęć, godzin otwarcia, itp. Wszystko to łączy się z Google Maps, bo część rzeczy będzie wyświetlana z poziomu wyszukiwarki w mapach, a część po kliknięciu w daną firmę i rozwinięciu opisu.

    Wchodzimy na stronę Google Moja Firma i klikamy przycisk Zacznij Teraz

    dodawanie firmy do google maps

    Następnie wybieramy konto, z którego chcemy się zalogować. Niech będzie to nasze konto, które stworzyliśmy w tym celu lub ewentualnie posiadane przez Ciebie inne konto, które miałeś wcześniej w użyciu.

    Jeśli dodawałeś wcześniej swoją firmę w jakikolwiek sposób do systemu Google albo ktoś to zrobił za Ciebie, to spróbuj odnaleźć nazwę w wyszukiwarce. Jeśli ją znajdziesz, to możesz wnioskować o zarządzanie tą firmą. Jeśli nie to kliknij „dodaj informacje o swojej firmie do Google

    dodawanie firmy do google maps

    W kolejnym kroku dodajemy nazwę naszej firmy i w kolejnym kroku wybieramy opcję wyświetlania lokalizacji bądź nie. Tutaj jest to o tyle ważne, że jeśli liczymy na pozyskiwanie klientów lokalnie – musimy zaznaczyć tutaj „TAK”. W innym przypadku nie będziemy wyświetlać się na mapach Google.

    Później wpisujemy adres, wybieramy konkretną lokalizację na mapie, dodatkowe opcje w dalszych krokach według uznania, numer telefonu i adres.

    Potem dochodzimy do momentu weryfikacji. Bez przeprowadzenia tego procesu wizytówka firmy w Google Moja Firma, a co za tym idzie w Google Maps nie zostanie zaakceptowana. Mamy do wyboru opcję wysyłki pocztą (czasami nawet do 2 tygodni) lub weryfikację telefoniczną. Druga opcja jest dużo szybsza i od ręki możemy potwierdzić konto.

    Jak dodać firmę do Google Maps

    Po ustawieniu konta w Google Moja firma nasza wizytówka na mapach Google zostaje stworzona. Nie musimy wykonywać dodatkowych działań, aby dodać firmę do map. Teraz wystarczy uzupełnić wpis o kolejne informacje (opis, zdjęcia, godziny otwarcia) i poczekać. Po kilku dniach nasza firma powinna się już wyświetlać.

    dodawanie firmy do google maps

     

    Wizytówka w Google Maps daje bardzo dużo jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne. Wyszukiwarka pokazuje na górze wyników wyszukiwania reklamy Google Ads oraz wyniki z map, a dopiero potem pozycjonowane strony. Lokalnie czasem łatwiej trafić na mapy niż na pierwsze miejsca tekstowe.

    Jeśli połączymy działania SEO z Adsami, to mamy szanse na wybrane słowa kluczowe znaleźć się na pierwszym miejscu zarówno w reklamach, na mapach i niżej w wynikach tekstowych. A wtedy klient już na pewno do nas trafi.

    Autor:
    Krzysztof Raźniak – CEO & Head of Digital
    Ubieram firmy w treści i wspieram dobrym słowem.
    Sprawdź naszą ofertę marketingu internetowego
    TEKSTULETTER

    zapisz się, CO CI SZKODZI

    Uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów, narzędzi, aktualności i wyjątkowych promocji na szkolenia. Raz na jakiś czas wysyłamy ciekawe rzeczy, niedostępne w innym miejscu. Możesz wypisać się, kiedy chcesz. Staramy się o regularność, ale różnie wychodzi  🙂