Case Study SEO Operator

5 min. czytania | 13.07.2022 | Jacek Białas

Skuteczne SEO przy niskim budżecie! Czyli, jak działać proaktywnie w Google

Case Study

Decydując się na działania związane z SEO trzeba sobie zdawać sprawę, iż pierwsze efekty zazwyczaj widać przynajmniej po 3 miesiącach od ich rozpoczęcia. W przypadku naszego Klienta Szkoleń Operatora, miało jednak po drodze miejsce kilka ważnych wydarzeń w wyszukiwarce Google.

Strategia SEO to szczegółowy plan poprawy pozycji strony w wyszukiwarkach w celu pozyskania większego ruchu organicznego. Plan ten opiera się na kilku podstawowych filarach, takich jak techniczne SEO, strategia treści, on-page SEO, linkbuilding i doświadczenie użytkownika. W tym przypadku z uwagi na nieduży budżet skupiliśmy się na optymalizacji strony internetowej, odpowiedniej strategii contentowej, której centrum był blog i odpowiedniej strategii linkbuildingowej.

Statystki zmian w Senuto

Z uwagi na to, iż strona wykorzystuje CMS WordPress o wiele prościej jest wdrażać wiele usprawnień w obrębie strony. Na wykresie poniżej widać początek efektów naszych działań, które były widoczne po niespełna trzech miesiącach.

Z czasem osiągnęliśmy optymalny poziom przy niskim budżecie. Widoczność na wiele najważniejszych fraz znacząco wzrosła, w tym na główne frazy, którymi był zainteresowany Klient, a obecnie są one w TOP 3 lub w TOP 10. Ruch na stronie w perspektywie miesięcznej wynosi ponad 5600 użytkowników, a w ciągu roku ruch wzrastał wielokrotnie.

Case Study SEO

Działania On-Site SEO

Działania On-Site SEO rozpoczęliśmy od przeprowadzenia audytu SEO przy użyciu takich narzędzi, jak np. SEO Screaming Frog, Google Page Speed, Lighthouse, GT Metrix. Dzięki nim byliśmy w stanie dostrzec wiele błędów na stronie, a co za tym idzie, również możliwości optymalizacyjnych. Wyniki audytu przekazaliśmy Klientowi wraz z możliwościami rozwiązania części problemów w ramach budżetu. Po ustaleniach z Klientem, byliśmy w stanie rozwiązać takie problemy, jak:

  • Prędkość ładowania strony internetowej – zarówno dla wersji desktopowej, jak i mobilnej np. przy użyciu wtyczki Autoptimze.
  • Przeanalizowanie, czy jesteśmy w stanie wdrożyć doraźne rozwiązania dla wersji responsywnej, wymagała ona poprawek w szczególności dla zwiększenia ilości konwersji np. wysłania formularza, bezpośredniego skontaktowania się.
  • Sprawdzenie podstawowych kwestii związanych z UX – oczywiście nie proponowaliśmy Klientowi zaawansowanych rozwiązań, gdyż z uwagi na to, jak strona jest skonstruowana, wymagałoby to stworzenie nowego designu.
  • Przeanalizowanie procesu związanego z pozyskiwaniem nowych Klientów – w tym zakresie musieliśmy sobie zdawać sprawę, w jakim środowisku będziemy mogli wprowadzić ewentualne poprawki. Jak również to, jakie wymagania ma Klient.
  • Analiza konfiguracji narzędzi analitycznych na stronie – ogromne znaczenie ma właściwe skonfigurowanie takich narzędzi, jak np. Google Analytics, czy też Google Search Console. Optymalizacja procesu związanego z konwersjami miała ogromne znaczenie z uwagi na to, iż Klient chciał również skorzystać z kampanii Google ADS.

Działania Off-Site SEO

Działania Off-Site SEO w dużej mierze sprowadzały się do pozyskiwania zewnętrznych linków. Warto sobie tutaj zdawać sprawę z tego, iż algorytmy Google biorą bardzo wiele parametrów pod uwagę pod kątem analizy ich wartości dla naszej strony internetowej. W tym przypadku jednak, kierowaliśmy się np. powiązaniem tematycznym stron, z których linkowaliśmy, ich autorytetem domeny, jak również analizowaliśmy profile konkurencji. W Internecie pozycjonuje się bardzo wiele firm, a my z zasady możemy „podglądnąć”, jak one to robią. Jest to ogromna kopalnia możliwości, jednak nie można bezmyślnie powielać profilu linkowania konkurencji. Ogromne znaczenie ma jego analiza np., czy nie prowadzą do ich strony internetowej spamerskie linki. Google bardzo mocno pilnuje tego typu kwestii, a my bez sprawdzenia tego np. w Ahrefs, możemy uzyskać odwrotne do zamierzonych efekty.

Zmiany w algorytmie Google

Od początku 2022 r. w branży SEO mierzyliśmy się ze zmianami w algorytmie, które były skoncentrowane na interpretacji tekstów na stronie internetowej, gdzie Google wykorzystało do tego uczenie maszynowe. Pierwsza z nich została wprowadzona w styczniu i nie wywołała większych zmian w widoczności strony Klienta. Wtedy, nie podjęliśmy żadnych dodatkowych działań, a graliśmy dalej według zasad White Hat SEO. Druga aktualizacja zaczęła mocno mieszać, na co musieliśmy zareagować licznymi aktualizacjami tekstów na stronie internetowej, jednakże na efekty musieliśmy poczekać do początku maja. W czerwcu natomiast, wprowadzona została trzecia aktualizacja, której celem w dalszym ciągu było skupienie na interpretacji tekstu poprzez uczenie maszynowe na stronach internetowych. Od początku czerwca zaobserwowaliśmy ogromny wzrost, nie tylko powrót na dawne pozycje, ale również pojawienie się na wiele nowych. Proaktywność i cierpliwość okazały się kluczowymi czynnikami wraz ze stałym kontaktem z Klientem.

Nazywają nas Rzeźnikami Marketingu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!

Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.

    Sezonowość biznesu Klienta

    W obliczu sezonowości biznesu Operatora musieliśmy brać pod uwagę, iż podejmowanie działań agresywniejszych w miesiącach, które mogą przynieść najwięcej zysków, jest wykluczony. Sezonowość nie sprzyja SEO z uwagi na regularnie ponoszone wydatki przez cały rok. Dlatego w swoich działaniach byliśmy świadomi, iż musimy być przygotowani na pierwszą „falę” Klientów, której on od nas oczekuje.

    Zaczęliśmy wobec tego wdrażać jednoczesne zmiany na samej stronie internetowej nie tylko od strony technicznej, ale również contentu, który się na nim znajdował np. poprzez skuteczne prowadzenie bloga i rozprowadzenie linkowania wewnętrznego. Stworzone zostały nowe podstrony biznesowe, do których stopniowo zaczęło prowadzić coraz więcej linków wewnętrznych.

    Senuto widoczność case study

    Wzrost świadomości Klienta

    Jednocześnie w trakcie naszych działań zaproponowaliśmy Klientowi szkolenie SEO. Jego celem był wzrost świadomości w obliczu działań, które podejmujemy i przede wszystkim tego, co ma wpływ na efekty. Klient zrozumiał, iż działania SEO mają wymiar długofalowy, a to zaowocowało nie tylko wzrostem cierpliwości, ale również wywnioskowaniem, iż po tygodniu nie będzie raczej w TOP10 lub TOP3 na dane frazy. Szkolenie można potraktować jako wartość dodaną, którą Klient będzie mógł wykorzystać w przyszłości, jak również znaczące usprawnienie współpracy pomiędzy stronami procesu, jakim jest SEO.

    Podsumowanie

    Kształtowanie długofalowej strategii SEO w warunkach, gdzie mamy dużą konkurencję i niski budżet, nie należy do prostych zadań. W okresie ponad rocznej współpracy podjęliśmy działania na wielu płaszczyznach, nie ulega jednak wątpliwości, iż pole do popisu jest jeszcze bardzo duże. Ten przypadek pokazuje jednak, jak dużo można wycisnąć, dzięki dobrze przemyślanej strategii SEO, która realizowana jest równocześnie na wielu płaszczyznach.

    Szukasz agencji SEO?

    Autor:
    Jacek Białas- Specjalista SEO/SEM
    O co chodzi w marketingu?

    DARMOWY EBOOK

    Zapisz się do naszego Tekstulettera i pobierz darmowego EBOOKA na temat tego jak w końcu poukładać dobrze marketing w swojej firmie.

    Dla subskrybentów rabaty na szkolenia, kursy i inne atrakcje.