5 min. czytania | 30.06.2022 | Iwona Karczmarczyk
Mała firma, wielkie wyniki – skuteczna reklama na Facebooku dla marki Plisar
Case Study
Co reklama na Facebooku może przynieść lokalnej firmie? Co robić, aby pozyskać wysokiej jakości leady sprzedażowe? Dlaczego nasz klient… kazał nam wyłączyć reklamy?! Zapraszamy na case study jak skuteczna reklama na Facebooku dla marki PLISAR zdziałała cuda!
Kilka słów o firmie
PLISAR jest producentem m.in. rolet, żaluzji, moskitier, pergoli i rozwiązań do zabudowy balkonów. Jest ceniona wśród klientów za profesjonalne podejście na każdym etapie realizacji zamówienia — od doradztwa, przez proces zakupu, po jego instalację wybranego rozwiązania. Firma ma swoją siedzibę w Siedlcach.
PLISAR działa na rynku lokalnym i tak też się reklamuje. Zamówienia są realizowane w promieniu kilkudziesięciu kilometrów od zakładu, dlatego obszar naszych działań reklamowych, a tym samym wielkość grupy odbiorców, są stosunkowo niewielkie. Zawęża je dodatkowo także mocno zdefiniowany profil klienta, do którego kierujemy komunikację.
Tym, co pomaga nam wyróżnić markę wśród konkurencji, jest m.in. swobodny język, pomocne podejście i stale komunikowana otwartość na potrzeby klientów.
Stale optymalizujemy nasze działania dla PLISAR, aby profesjonalizm zespołu i wysoką jakość produktów pokazać dokładnie tym osobom, które powinny się o nich przekonać. Poniżej zobaczycie, jak nam to wychodzi.
Case study – reklama z celem „Wiadomości”
Jednych z głównych segmentów strategii reklamowej, którą realizujemy dla PLISAR, są kampanie z celem „Ruch”, z ruchem kierowanym do Messengera. Pozwala to z sukcesem zbierać zapytania od potencjalnych klientów — efektem przypomina więc kampanię leadową.
Każdą kampanię targetujemy do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. W jej określeniu pomagają nam zebrane wcześniej insighty konsumenckie oraz ścisła współpraca z klientem.
Przykładem może być kampania z jesieni i zimy 2021, zbierająca zapytania o systemy do zabudowy balkonów:
- Wybór 3 różnorodnych kreacji i copy
- Przyjazne, zachęcające CTA
- Odniesienie się do insightów — obawy o wysokie koszty ogrzewania
- Wybranie grupy docelowej — zawężenie geograficzne, ograniczenie wiekowe na podstawie średniego wieku klientów wybierających reklamowane rozwiązanie
Co istotne, kreacje zakładały wykorzystanie rzeczywistych, „nieidealnych” realizacji, a nie zdjęć stockowych lub przerobionych w Photoshopie, tak aby nasza grupa docelowa mogła utożsamić się z usługą.
Jakie wyniki uzyskaliśmy?
- 4651 kliknięć przycisku „Wyślij wiadomość”
- Koszt 0,69 zł za kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość”
- Potwierdzony ze strony klienta znaczny wzrost zapytań
Case study – reklama z celem „Wyświetlenia filmu”
Drugi format reklamowy, który na stałe wpisał się w nasze działania dla marki PLISAR to reklamy z celem „Zaangażowanie”, które ma zachęcać odbiorców do odtworzenia materiału video.
W kreacjach reklamowych najczęściej wykorzystujemy nagrania, które w obrazowy sposób prezentują zalety produktów z oferty firmy. Oto wyniki dwóch przykładowych reklam — kolejno z prezentacją obsługi ruchomych deseczek oraz zabudowy szklanej.
Jakie wyniki uzyskaliśmy?
- Blisko 100% odtworzeń całego filmu zarówno dla filmu 14- jak i 39-sekundowego
- Koszt 0,01 zł za wyświetlenie filmu
- Potwierdzony ze strony klienta znaczny wzrost zapytań
Reklamy z celem „Zaangażowanie” owocują również wynikami innego rodzaju. Promowane przez nas filmy są chętnie komentowane przez odbiorców i… prawdziwym magnesem na leady!
Wystarczy spojrzeć na komentarze pod postem o ruchomych deseczkach. Liczne zapytania to nie tylko potencjalne kontakty sprzedażowe, ale i spontaniczny, wartościowy społeczny dowód słuszności, dzięki któremu marka zyskuje w oczach kolejnych osób, które zobaczą post.
Nazywają nas Rzeźnikami Marketingu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!
Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.
Case study – reklama z celem „Polubienia strony”
Sukcesem jest także kampania z celem polubienia fanpage’a. Zbieranie stałego grona odbiorców pomaga nam budować rozpoznawalność marki i pozwala być z potencjalnym klientem już w momencie, gdy decyzja o zakupie dopiero w nim dojrzewa. Gdy podejmie decyzję, PLISAR będzie już dla niego marką znaną i godną zaufania.
W kampanii na polubienia szukamy osób, które spełniają poniższe warunki:
- Mieszkają w odpowiednim promieniu
- Posiadają dom lub mieszkanie
- Są w wieku, w którym mogą pozwolić sobie na inwestycję w oferowane rozwiązania
- Mają zdefiniowany przez nas zakres zainteresowań
Używamy pokazu slajdów złożonego z kilku ciekawych realizacji oraz 3 wersji copy używanych wymiennie.
Taka strategia pozwoliła nam osiągnąć przyrost polubień strony na poziomie kilku dziennie, o średnim koszcie polubienia w wysokości 1,29 zł.
Dobra, dobra, ale co te reklamy dają?
Z jednej strony, liczby zawsze mówią prawdę. Przynajmniej w teorii. Bo z drugiej, bez trudu można nimi manipulować i dopasowywać pod postawioną tezę.
Czy można więc ufać takiemu case study i wynikom, które pokazuje manager reklam? Niech odpowiedzią i zarazem podsumowaniem tego studium będzie wiadomość, którą dostaliśmy od PLISAR w trakcie trwania jednej z opisanych kampanii:
Podsumowanie
Rozwiązania, które stosujemy na co dzień w swojej pracy nie są owiane tajemnicą, nie skupiają się na „oszukiwaniu” algorytmów czy na cudownych, jednorazowych strzałach, bo tak po prostu się nie da. Wszystko co robimy polega na wykorzystaniu wiedzy, doświadczeniu oraz na odpowiedniej analizie i rzetelnej, ciągłej pracy całego zespołu. Dzięki temu osiągamy przewidywalne wyniki, a klienci dzwonią, żeby wyłączyć reklamy bo za dużo zapytań ;)
Chcesz mieć aż za dużo klientów?