Remarketing Google Ads
Docieraj do osób, które były już na Twojej stronie.
Spis treści
Zdarza Ci się zaobserwować, że Twoja reklama ma spory zasięg, na stronę internetową wchodzi naprawdę sporo klientów, a mimo to efekty są słabe? Nadal widzisz, że liczba konwersji jest mała, co nie przynosi zwiększonych przychodów, mimo wydatkowanego już budżetu reklamowego? Ma to uzasadnienie na wielu płaszczyznach. Niekoniecznie działania są nieefektywne, a po prostu możemy za krótko znać się z odbiorcą. Nie bez powodu mówi się o tym, że aby klient kupił Twój produkt lub usługę musi mieć styczność z marką ponad 5 razy.
Sprawdź nasz kurs Google Ads
Przeczytaj więcej na ten temat w artykule na temat projektowania lejków sprzedażowych.
Jeśli jeszcze nie znasz systemy reklamowego Google to sprawdź artykuł: co to jest Google Ads?
Remarketing Google Ads pomaga dotrzeć do odbiorców, którzy już odwiedzili Twoją witrynę, przekonując ich do podjęcia zadowalających kroków. Kampania remarketingowa zarówno graficzna, jak i tekstowa, to doskonałe rozwiązanie pomagające w pozyskaniu klientów wśród osób, które wykazały jakiekolwiek zainteresowanie naszymi produktami. Przekonaj się, że naprawdę warto.
Co to jest remarketing?
Zdarza Ci się spotkać z hasłem “remarketing”, ale zupełnie nie wiesz, na czym to polega i jakie skrywa możliwości? Warto zagłębić się nieco w ten temat, aby rzeczywiście pozytywnie wpłynąć na skuteczność swoich działań marketingowych i uzyskać zadowalające efekty prowadzonych kampanii.
Pojęcie to bardzo często pojawia się w nawiązaniu do kampanii Google Ads – zarówno do reklam tekstowych, jak i graficznych. Oczywiście sam w sobie remarketing można prowadzić także w innych miejscach – np. w ramach kampanii reklamowych Facebook Ads, jednak tym razem skupimy się wyłącznie na możliwościach, jakie daje nam remarketing Google Ads.
Z czym właściwie wiąże się remarketing w Google Ads i po co się na niego decydować? Po to, aby doprowadzić potencjalnych klientów do konwersji lub wykonania pożądanej akcji na stronie, do osiągnięcia etapu, który zadowoli nas jako sprzedawców i odniesienia sukcesu. Reklama tekstowa czy graficzna w ramach remarketingu ma przypomnieć bądź nakłonić odbiorcę do tego, aby wrócił na wcześniej już odwiedzoną stronę internetową.
Z jakiegoś powodu nie wykonał on żadnego działania, więc warto byłoby spróbować przekonać go do zmiany zachowania. Jeśli chcesz, aby użytkownik zakupił produkt, wrzucając go do koszyka i opłacając go, subskrybował newsletter czy wypełnił formularz – kampania remarketingowa jest właśnie dla Ciebie. Remarketing Google Adsjest doskonałym pomysłem wtedy, gdy nie doszło do finalizacji transakcji, a przecież nie jest nic straconego, by mogła ona dojść do skutku.
Najczęściej spotykaną formą kampanii remarketingowych są reklamy graficzne w postaci banerów. To bardzo efektywna forma – przykuwa uwagę, jest atrakcyjna wizualnie i prosta w przygotowaniu. Niektórzy przedsiębiorcy decydują się jednak także na reklamy tekstowe czy nawet wideo. Dla Google Ads nie ma rzeczy niemożliwych. Reklamy wyświetlane są w sieci reklamowej partnerów Google – to ogromna siatka miejsc, wśród których znajdziemy: Gmail, YouTube, OLX i wiele więcej.
Jak działa remarketing Google Ads?
Aby zrealizować kampanię remarketingową Google Ads musimy skonfigurować w odpowiedni sposób źródło danych o odbiorcach. Tylko w taki sposób dowiemy się, kto odwiedził naszą witrynę lub aplikację i nie dokończył finalizacji transakcji.
Najskuteczniejszym narzędziem, które nam to umożliwi, będzie Google Analytics. Wystarczy połączyć te dwa narzędzia ze sobą, a na prowadzonej stronie internetowej zamieszczony będzie kod, który umożliwia zbieranie listy potencjalnych klientów. Nie bez powodu kampania remarketingowa nazywana jest reklamą śledzącą. Poprzez pliki cookies możemy śledzić zachowania odbiorców i zdobywać cenne informacje na temat ich ruchów na naszej stronie.
Kampania remarketingowa w Google jest naprawdę bardzo prosta i wystarczy skorzystanie z odpowiedniego skryptu, aby móc wykorzystać jej potencjał. Potencjalny klient poszukiwał konkretnego produktu i w efekcie odwiedził Twoją stronę internetową? Doskonale! Jednak okazuje się, że porzucił on koszyk bądź nawet nie doszedł do etapu zbierania zamówienia. Można coś z tym zrobić.
Właśnie do takich osób kierowana jest kampania remarketingowa, gdzie nasza reklama podąża za użytkownikiem, przypominając o możliwości finalizacji transakcji.
Nazywają nas Rzeźnikami Internetu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!
Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.
Kampania remarketingowa Google Ads – jakie są możliwości?
Google Ads jak zawsze przychodzi do nas z szerokim wachlarzem możliwości, jakie pozwalają nam na zaprojektowanie takiej kampanii, jaka będzie najbardziej pasować do naszego produktu. Do wyboru masz takie rodzaje reklam remarketingowych jak:
- remarketing standardowy: najbardziej podstawowe rozwiązanie. Możliwy jest on w sieci reklamowej i kierowany do tych odbiorców, którzy po opuszczeniu naszej strony, nadal szukają konkretnych informacji i w związku z tym przeglądają inne strony www lub korzystają z aplikacji
- remarketing dynamiczny: jest to nieco bardziej zaawansowana forma reklamy, jaka polega na wyświetlaniu tych usług czy produktów, które użytkownik już widział na Twojej stronie czy sklepie.
- remarketing RLSA: jest to remarketing w wyszukiwarce, który możesz automatycznie prowadzić, wgrywając do kampanii Google Ads listy marketingowe. Daje to możliwość dostosowania stawek w indywidualny sposób do osób, jakie już odwiedziły Twoją stronę www.
- remarketing wideo: połączenie ruchomego obrazu i dźwięku to zwiększenie skuteczności działań i przykucie uwagi odbiorców.
Zalety wykorzystania remarketingu Google Ads
Zastanawiasz się, czy warto zdecydować się na kampanię remarketingową i jakie są w zasadzie korzyści z wykorzystania jej w przypadku swojej firmy? Jest to niewątpliwie szereg zalet, o których trzeba wspomnieć.
- możliwość mierzenia wyników – na bieżąco badaj wyniki prowadzonych kampanii, aby wiedzieć, co się w niej rzeczywiście sprawdza, a co można poprawić
- ogromna skala zasięgu – nieograniczona liczba miejsc, w których może pojawić się Twoja reklama (witryny, aplikacje, YouTube, Gmail itd.)
- celność kampanii – dostosuj treść kampanii do potencjalnych odbiorców, aby nakłonić ich do zakupu i jak najbardziej dopasować się do ich preferencji
- perswazja – emisja reklam, gdy klient rzeczywiście jest zainteresowany zakupem. Podatność na zakup zwiększa skuteczność Twojej oferty sprzedażowej.
Jak ustawić remarketing Google Ads?
Na początku, jak wyżej zostało wspomniane, należy ustawić w panelu Google Ads grupę niestandardowych odbiorców. Wchodzimy w Narzędzia i ustawienia, następnie w Zasoby wspólne i Grupy odbiorców. Jeśli mamy konto połączone z Google Analytics to powinna pojawić się lista róznych automatycznych grup, typu wszyscy użytkownicy witryny, podobni do użytkowników Google Ads, itp.
W tym miejscu możemy zdefiniować swoje własne grupy odbiorców na podstawie różnych parametrów, np. użytkowników witryny, aplikacji, Youtube, listę klientów lub kombinację niestandardową. Dodatkowo możemy wykorzystać dane z Analyticsa, np. na podstawie zdefiniowanej grupy która wykonała określone akcje na stronie.
Następnie ustawiamy nową, dowolną kampanię (tekstową, graficzną, wideo) i w miejscu dopasowania odbiorców wybieramy z dostępnych list. Powinniśmy widzieć wszystkie opcje, jakie widnieją w zakładce „Zarządzanie odbiorcami”.
Należy pamiętać, że jeśli dopiero co utworzyliśmy nową listę, to dane muszą zostać zebrane. Może to chwilę potrwać, w zależności od ilości odwiedzających naszą stronę lub wykonujących daną akcję, na podstawie której chcemy utworzyć remarketing Google Ads.
Jeśli remarketing Google Ads sprawia Ci problem to skontaktuj się z nami. Doradzimy :)