Absolutnym minimum w prowadzeniu działań reklamowych dla jakiegokolwiek sklepu internetowego jest odpowiednie „liczenie” sprzedaży w narzędziach typu Google Analytics i zaimplementowanie tych danych wszędzie tam, gdzie będą potrzebne do prowadzenia kampanii, np. w systemie Google Ads.
Jest to podstawa każdego biznesu e-commerce dlatego, że odpowiednia identyfikacja źródła przychodu daje niesamowitą przewagę względem sklepów internetowych, które tego nie mierzą. A każdy może to robić i ma takie same szanse, tylko nie każdemu się chce lub nie każdy wie, że jest to ważne.
W skrócie dla tych, którzy nie wiedzieli do tej pory, że jest to ważne – jeśli wiemy dokładnie z jakiego źródła (Facebook, Instagram, reklama tekstowa Google Ads, display, newsletter, itd.) przyszedł klient i dokonał zakupu na jaką kwotę to możemy skutecznie planować działania w danych kanałach. Widzimy po prostu jakie kanały są dla nas najbardziej opłacalne, jakie kampanie generują jakie przychody i zwroty z inwestycji, mamy wiele innych danych jak czas spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń, współczynnik konwersji itd. Jednym słowem – DANE.
Możemy mierzyć też wiele różnych mikrokonwersji, jak dodanie do koszyka, przejście do finalnego etapu koszyka, zapis do newslettera, przeczytanie artykuły, zostawienie danych w formularzu, itd. Dodatkowe dane dają nam jeszcze więcej możliwości, ale to zupełnie inny temat.
Jeśli na tym etapie potrzebujesz więcej informacji o Google Ads, to sprawdź poniżej:
Co to jest Google Ads?
Reklama w wyszukiwarce Google
Remarketing Google Ads
Ustawiając reklamy w systemie Google Ads mamy możliwość wybrania strategii ustalania stawek. Jest to bardzo ważny element każdej kampanii, bo sugeruje algorytmom Google na czym tak właściwie nam zależy.
Strategii jest kilka, w zależności od typu kampanii – może być np. maksymalizacja kliknięć, maksymalizacja wyświetleń, samodzielnie ustawiana stawka CPC, itd. Bardzo skuteczną strategią jest natomiast Docelowy ROAS (określamy jaki chcemy mieć zwrot z każdej złotówki) i Docelowy CPA (określamy ile możemy zapłacić za 1 konwersję).
Aby ustawić te strategie np. w reklamach tekstowych lub reklamach shoppingowych system jednak potrzebuje mieć nieco danych historycznych o konwersjach. Jednym słowem – musimy coś sprzedać przez Google Ads z zastosowaniem innych strategii ustalania stawek, aby móc w przyszłości włączyć najbardziej skuteczne ROAS lub CPA.
Nowe konta lub takie bez ustawionych konwersji w Google Ads nie mają takich danych, dlatego też osiągnięcie optimum jeśli chodzi o wyniki w kampaniach Google Ads od zera po prostu wymaga nieco czasu. Nie da się tego przeskoczyć.