otwarcie działalności gospodarczej

Strategia ROAS w Google Ads w branży dziecięcej

Co jest podstawą wszystkich kampanii Google Ads? Dane!

Tak jak i w innych kanałach marketingowych, reklama tekstowa w Google Ads pełnie swoich możliwości osiąga dopiero po pewnym czasie. Jeśli jest nowe konto lub takie, które nie ma danych odnośnie sprzedaży na sklepie i nie ma ustalonych konwersji w systemie Ads, to koniecznie te konwersje należy ustawić. Jest to podstawa wszystkich kampanii Google Ads dla sklepów internetowych.

Konwersje w sklepach internetowych

Absolutnym minimum w prowadzeniu działań reklamowych dla jakiegokolwiek sklepu internetowego jest odpowiednie „liczenie” sprzedaży w narzędziach typu Google Analytics i zaimplementowanie tych danych wszędzie tam, gdzie będą potrzebne do prowadzenia kampanii, np. w systemie Google Ads.

Jest to podstawa każdego biznesu e-commerce dlatego, że odpowiednia identyfikacja źródła przychodu daje niesamowitą przewagę względem sklepów internetowych, które tego nie mierzą. A każdy może to robić i ma takie same szanse, tylko nie każdemu się chce lub nie każdy wie, że jest to ważne.

W skrócie dla tych, którzy nie wiedzieli do tej pory, że jest to ważne – jeśli wiemy dokładnie z jakiego źródła (Facebook, Instagram, reklama tekstowa Google Ads, display, newsletter, itd.) przyszedł klient i dokonał zakupu na jaką kwotę to możemy skutecznie planować działania w danych kanałach. Widzimy po prostu jakie kanały są dla nas najbardziej opłacalne, jakie kampanie generują jakie przychody i zwroty z inwestycji, mamy wiele innych danych jak czas spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń, współczynnik konwersji itd. Jednym słowem – DANE.

Możemy mierzyć też wiele różnych mikrokonwersji, jak dodanie do koszyka, przejście do finalnego etapu koszyka, zapis do newslettera, przeczytanie artykuły, zostawienie danych w formularzu, itd. Dodatkowe dane dają nam jeszcze więcej możliwości, ale to zupełnie inny temat.

Jeśli na tym etapie potrzebujesz więcej informacji o Google Ads, to sprawdź poniżej:

Co to jest Google Ads?

Reklama w wyszukiwarce Google

Remarketing Google Ads

grafiki social media

Konwersje w Google Ads

Ustawiając reklamy w systemie Google Ads mamy możliwość wybrania strategii ustalania stawek. Jest to bardzo ważny element każdej kampanii, bo sugeruje algorytmom Google na czym tak właściwie nam zależy.

Strategii jest kilka, w zależności od typu kampanii – może być np. maksymalizacja kliknięć, maksymalizacja wyświetleń, samodzielnie ustawiana stawka CPC, itd. Bardzo skuteczną strategią jest natomiast Docelowy ROAS (określamy jaki chcemy mieć zwrot z każdej złotówki) i Docelowy CPA (określamy ile możemy zapłacić za 1 konwersję).

Aby ustawić te strategie np. w reklamach tekstowych lub reklamach shoppingowych system jednak potrzebuje mieć nieco danych historycznych o konwersjach. Jednym słowem – musimy coś sprzedać przez Google Ads z zastosowaniem innych strategii ustalania stawek, aby móc w przyszłości włączyć najbardziej skuteczne ROAS lub CPA.

Nowe konta lub takie bez ustawionych konwersji w Google Ads nie mają takich danych, dlatego też osiągnięcie optimum jeśli chodzi o wyniki w kampaniach Google Ads od zera po prostu wymaga nieco czasu. Nie da się tego przeskoczyć.

Nazywają nas Rzeźnikami Marketingu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!

Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.

    Strategia ustalania stawek Google Ads a konwersja [CASE]

    Dla jednego z klientów z branży dziecięcej nasze rozpoczęcie działań w Google Ads obarczone było dokładnie takim ryzykiem – system będzie potrzebował zebrać dane, więc na początku pewnie będziemy dokładać do interesu.

    Sytuacja miała miejsce zgodnie z oczekiwaniami. Początkowa kampania shoppingowa ustawiona były na docelowej stawce CPC, a wiec system nie dopasowywał idealnie reklam pod osoby o największej potencjalnej szansie na zakupy w sklepie.

    Początkowy zwrot z wydatków na reklamę (ROAS) wynosił 0,97, więc wydatki budżetowe były wyższe niż przychód.

    strategia roas google ads

    W kolejnym miesiącu działań liczba konwersji zaczęła wzrastać, a także proporcja przychodów do kosztów i system miał wystarczające dane, aby móc przejść na strategię ustalania stawek „Docelowy ROAS” co też zrobiliśmy. Wynik z dnia na dzień po zmianie zaczął ulegać poprawie.

    google ads strategia roas

    Następny miesiąc działań to już wejście na zadowalający poziom zwrotu z wydatków, ROAS wyniosł prawie 5 co w tej branży należy uważać za sukces – koszty na poziomie 5000 zł i przychód okolo 25 000 zł

    google ads roas

    Skalowanie

    Kampania przez cały okres była przez nas dodatkowo optymalizowana. 3 pierwsze miesiące pozwoliły osiągnąć zakładany cel, zebrać dane i ustawić „baseline” do dalszego rozwoju. Teraz można rozpocząć dodatkowe działania, które mają utrzymać bądź poprawić ROAS i skalować wyniki, dzięki czemu przy wydatkach na poziomie np. 20 000 klient osiągnie 100 000 – 120 000 zł przychodu z reklam Google Ads.

    Zrobimy dla Twojej firmy to samo albo i lepiej, chcesz? ; )

    JASNE!
    Autor:
    Krzysztof Raźniak – CEO & Head of Digital
    Ubieram firmy w treści, wspieram dobrym słowem, strategią i analizą
    TEKSTULETTER

    zapisz się, CO CI SZKODZI

    Uzyskaj dostęp do dodatkowych materiałów, narzędzi, aktualności i wyjątkowych promocji na szkolenia. Raz na jakiś czas wysyłamy ciekawe rzeczy, niedostępne w innym miejscu. Możesz wypisać się, kiedy chcesz. Staramy się o regularność, ale różnie wychodzi  :)