co to jest google ads

Co to jest Google Ads? Daj się zobaczyć dzięki reklamie w Internecie.

Ogromny ekosystem reklamowy Google daje niesamowite możliwości.

Google jest prawdziwym internetowym gigantem, który nie tylko dostarcza informacji dzięki wyszukiwarce oraz przeglądarce. To doskonałe narzędzie dla przedsiębiorców i marketingowców, którzy poszukują w sieci nowych klientów. Google Ads to rozwiązanie dla wszystkich firm – zarówno małych, jak i dużych – chcących reklamować swoje produkty oraz usługi w internecie. Jest to bez wątpienia jedna z wiodących platform reklamy internetowej, z której warto skorzystać, aby wypromować swoją markę.

Google Ads – co to tak naprawdę jest?

Efektywne oraz skuteczne narzędzie dla przedsiębiorców pragnących aktywnie pozyskiwać nowych klientów w sieci – takie jest właśnie Google Ads (znane wszystkim wcześniej jako Googe Adwords). Jest ono systemem reklamowym oferowanym przez Google, które oferuje swoje usługi nie tylko w samej wyszukiwarce, ale także na witrynach stowarzyszonych.

Jeśli prowadzisz stronę internetową i inwestujesz w marketing online, chcąc dotrzeć do odbiorców swojej marki, z pewnością musisz pomyśleć o płatnych działaniach reklamowych Google Ads. Dlaczego? Ponieważ reklamy Google Ads widzimy każdego dnia, często nie zdając sobie z tego sprawy. Wyświetlają się one w różnorodnych miejscach. Reklama w wyszukiwarce Google, reklamy banerowe Google Display Network, na YouTube, Gmail i wielu innych stronach partnerów Google, z których korzystamy każdego dnia.

Jakie reklamy oferuje Google Ads?

To co sprawia, że reklamy Google Ads są tak chętnie wybierane przez marketingowców i przedsiębiorców, jest ich efektywność oraz wszechstronność. Korzystając z Google Ads, stoimy przed szerokim wyborem różnych rodzajów reklam, dzięki czemu bez problemu dobierzemy taki, jaki najbardziej odpowiada profilowi marki i oferowanych usług.

Jednym z podstawowych formatów są reklamy w sieci wyszukiwania. Są one uniwersalne, ponieważ mogą być używane przez niemalże wszystkie firmy. Przypominają one organiczne wyniki wyszukiwania, jednak zawierają nieco więcej informacji, dzięki czemu przyciągają uwagę odbiorców i zachęcają do odwiedzenia strony.

Jednak to tylko jeden z formatów oferowanych przez Google. Działając w branży e-commerce, można śmiało pokusić się o wykorzystanie reklamy produktowej. Pojawiają się one na górze strony wyszukiwania i zawierają zdjęcie wraz z ceną oferowanego produktu. Innym rodzajem reklam – równie atrakcyjnym wizualnie – są te w sieci reklamowej, które opierają się na banerach graficznych.

 

Sprawdź nasz kurs Google Ads

 

Google Ads oferuje kilkanaście wymiarów banerów, co sprawia, że reklamy będą wyświetlać się w różnorodnych miejscach, zwiększając tym samym szansę na sukces i powodzenie kampanii. Ponadto kampania może być prowadzona także w YouTube czy poczcie Gmail. Jak widać, możliwości jest naprawdę mnóstwo!

Dodatkowo przez Ads można uruchomić remarketing, czyli reklamy śledzące użytkowników, którzy byli już na naszej witrynie. Zobacz więcej na:

Remarketing Google Ads

Nazywają nas Rzeźnikami Internetu. Wiesz czemu? Bo rzucamy samo mięcho!

Zapisz się do TEKSTULETTERA, a powiadomimy Cię o nowych artykułach i narzędziach.

    Dlaczego warto inwestować w płatne kampanie Google Ads?

    Bez wątpienia kampania Google Ads jest bardzo skutecznym narzędziem marketingowym. Pomaga ona w stworzeniu stabilnej, rozpoznawalnej marki niezależnie od naszych celów. Można zdecydować się na nią, jeśli poszukujemy leadów, chcemy zbudować świadomość pośród odbiorców czy pragniemy po prostu sprzedać produkt lub usługę.

    W każdej z tych sytuacji odpowiednio zaplanowane i zoptymalizowane reklamy będą doskonałym wyborem, jaki pomoże zarówno nowej marce, jak i takiej, która posiada już stabilną pozycję na rynku. Korzystanie z narzędzia Google Ads jest doskonałym sposobem na sezonowe uzupełnienie działań mających na celu pozycjonowanie strony. To świetny pomysł, gdy chcemy wypromować produkty sezonowe albo pojedyncze akcje.

    Kto skorzysta na reklamach Google Ads?

    Z pewnością odpowiedź “wszyscy” nie zadowoli osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z kampaniami internetowymi Google Ads, jednak taka jest właśnie prawda. To doskonałe rozwiązanie dla różnorodnych przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje firmy w zróżnicowanych obszarach. Google Ads to świetne rozwiązanie zarówno dla małych biznesów, jakie dopiero powstały i szukają sposobu, aby wybić się ponad konkurencję. Jednak to również solidne wsparcie dla wielkich firm posiadających już renomę.

    Z reklam Google Ads korzystają właściciele sklepów e-commerce, prowadzący salony motoryzacyjne, kliniki medycyny estetycznej, agenci nieruchomości czy sprzedawcy paneli słonecznych. Dosłownie każdy, kto poszukuje skutecznego sposobu na pozyskanie klientów.

    narzędzia google

    Zalety i wady kampanii Google Ads

    Bez dwóch zdań prowadzenie kampanii Google Ads ma szereg zalet, które w krótkim czasie dostrzegą przedsiębiorcy.

    1. Skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów.
    2. Nieustanny dostęp do statystyk pozwalający na mierzenie efektów i optymalizację kampanii w trakcie jej trwania.
    3. Dopasowanie form reklamy do charakteru marki oraz urządzeń.
    4. Precyzyjne kierowanie reklam i działanie na świadomość odbiorców.
    5. Możliwość przebijania reklam konkurencji.
    6. Reklamowanie się w odpowiednim dla nas czasie.

    W marketingu jednak nie ma idealnych rozwiązań, ponieważ wszystkie wiążą się z ryzykiem. Jeśli chodzi o wady kampanii Google Ads, to jest ich na szczęście bardzo niewiele. Głównym problemem są zmienne koszty, jakie wynikają z działań konkurencji. Im większe zapotrzebowanie na dany produkt czy usługę, tym wyższe stawki. Na szczęście mamy możliwość określania maksymalnych kwot oraz budżetu, kontrolując nieustannie przebieg kampanii. Dla nowicjuszy w tej dziedzinie wadą może być także złożony proces oraz mnogość funkcji, jakie stoją przed osobami prowadzącymi kampanie. Jednak z czasem przeradza się to w wielki atut. Problemem może się stać nieumiejętność zamykania myśli w określonej liczbie znaków. Kampanie Google Ads narzucają pewne limity.

    Czy warto?

    Co to jest Google Ads? To potężny ekosystem reklamowy Google, z którego reklamy docierają do nas każdego dnia, gdy korzystamy z przeglądarki internetowej – na komputerze, telefonie czy tablecie. Są one dla nas tak integralną częścią okna, które widzimy, że bardzo często nie zdajemy sobie sprawy z ich obecności. A mimo to są one skuteczne i pomagają w skutecznym realizowaniu celów biznesowych.

    Zatem warto wykorzystać możliwości jakie daje Google Ads w swoim biznesie, niezależnie czy jest to duże przedsiębiorstwo czy mała firma lokalna. Jeśli chcesz porozmawiać o rozpoczęciu reklamowania Twojej firmy to zapraszamy do kontaktu.

    agencja social media
    Autorka:
    Agnieszka Grzybowska – Content Specialist
    Odpowiadam i opowiadam głównie o Social Mediach oraz Google Ads. 
    Jeśli masz czas na czytanie to może zainteresuje Cię:
    Narzędzia Google – top 5 do wdrożenia w Twojej firmie
    Lejek sprzedażowy online
    KURS MARKETING W 1 DZIEŃ

    Jak poukładać marketing żeby miało to sens?

    KURS FACEBOOK I INSTAGRAM AKTUALNIE

    Sprawdź kurs video z Tomkiem Kapuścińskim

    O co chodzi w marketingu?

    DARMOWY EBOOK

    Zapisz się do naszego newslettera O! Marketing i pobierz darmowego EBOOKA na temat tego o co w tym marketingu tak właściwie chodzi.

    Dla subskrybentów rabaty na szkolenia, kursy i inne atrakcje.